۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۱

رایزنی تلفنی «بایدن» با متحدان آمریکا درباره اوکراین

رایزنی تلفنی «بایدن» با متحدان آمریکا درباره اوکراین

دبیرکل ناتو پس از گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که حمایت این ائتلاف نظامی از اوکراین تا هر زمانی که لازم باشد، ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کاخ سفید از تماس‌های تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با متحدان و شرکای این کشور به منظور هماهنگی برای تداوم حمایت‌ها از اوکراین خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، در بیانیه کاخ سفید در این خصوص آمده است: بایدن برای هماهنگ کردن روند تداوم حمایت از اوکراین با متحدانش تماس تلفنی برقرار کرد. هدف این رایزنی تلفنی، رفع نگرانی متحدان پس از رد لایحه بودجه دولت آمریکا برای ارائه کمک به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین است.

دبیرکل ناتو هم پس از گفتگوی تلفنی با جو بایدن اعلام کرد که این ائتلاف نظامی تا هر زمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین متعهد خواهد بود.

رایزنی‌های تلفنی رئیس جمهور آمریکا در حالی است که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: واشنگتن بودجه لازم را برای رفع نیازهای فوری نظامی اوکراین در اختیار دارد، اما چنین بودجه‌ای برای حمایت بلندمدت در دسترس نیست.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که بایدن با «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس، «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان، «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا و «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا تلفنی گفتگو کرده است.

طبق بیانیه کاخ سفید، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن، «کلاوس یوهانیس» رئیس جمهور رومانی و «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این تماس‌ها شرکت کردند.

پیش از این، «جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته بود که هرگونه توقف حمایت آمریکا بر توانایی ارتش اوکراین برای دستیابی به موفقیت در میدان نبرد تأثیر منفی خواهد گذاشت.

«کوین مک کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس تاکید کرد که منافع آمریکا مهم‌تر از کمک‌های بیشتر به اوکراین است و به مشکلات مرزی آمریکا اشاره کرد.

کد خبر 5902005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha