۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

زندان‌های استان سمنان صاحب مدارس مهارت آموزی می‌شوند

زندان‌های استان سمنان صاحب مدارس مهارت آموزی می‌شوند

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مدرسه مهارت‌آموزی و دفتر سوادآموزی ویژه کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل در زندان‌های این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جمال وزیری صبح سه شنبه در نشست هماهنگی کیفیت‌بخشی به آموزش از راه دور زندانیان استان سمنان با حضور مدیرکل زندان‌های استان به میزبانی آموزش و پرورش، از راه‌اندازی مدرسه مهارت‌آموزی و دفتر سوادآموزی ویژه کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل در زندان‌های این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه زندانیان نیازمند تعلیم و توجه هستند، گفت: در راستای سوادآموزی آن‌ها بایست مدرسه مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی را در قالب هنرستان کار و دانش؛ هرچند به صورت از راه دور باشد در زندان‌ها راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین گفت: برای اجرایی‌شدن این موضوع می‌توانیم از ظرفیت خیرین آموزشی و بازنشستگان کمک بگیریم یا حتی از خود زندانیان که افراد تحصیل‌کرده هستند، بهره گیریم.

وزیری با اشاره به مناسب‌بودن طرح جامع تأکید کرد: به زندان کد آموزش اختصاص داده شود و با مشارکت معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان، دفتر سوادآموزی نیز در زندان راه‌ندازی شود.

وی با اشاره به حضور بانوان دارای فرزند زیر سه سال در زندان‌ها پیشنهاد داد تا با مشارکت معاونت آموزش ابتدایی، کودکستانی در بند نسوان، ایجاد و از ظرفیت خودِ بانوان زندانی در این بخش استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش از مسئولان امور زندان‌ها خواست تا با شناسایی دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و در سن تحصیل نسبت به راه‌اندازی کانون اصلاح و تربیت اقدام کنند.

امید کهربایی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان نیز در سخنانی گفت: استان سمنان می‌تواند با ایجاد و راه‌اندازی مدرسه‌ی مهارت‌آموزی، پیشرو و ابداع‌کننده‌ی روش‌های نوین آموزشی و پرورشی در زندان‌ها باشد.

کد خبر 5932676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha