۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۹

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

۱۲۸ واحد راکد استان سمنان احیا شدند/ تداوم روند رونق تولید

۱۲۸ واحد راکد استان سمنان احیا شدند/ تداوم روند رونق تولید

سمنان- استاندار سمنان از احیای ۱۲۸ واحد ۱۰۰ درصد راکد تولیدی در دولت سیزدهم در سراسر استان خبر داد و گفت: روند رونق تولید و احیای واحدهای تولیدی تداوم دارد.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از احیای ۱۲۸ واحد ۱۰۰ درصد راکد تولیدی در دولت سیزدهم خبر داد و تاکید کرد: روند احصای مشکلات و موانع تولید و همچنین رکود در واحدهای تولیدی تداوم دارد و مسائل به صورت هفتگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هیچ واحد تولیدی در دولت سیزدهم در استان بسته نشده است، تاکید کرد: در شاخص وضعیت احیا واحدهای راکد منتهی به تیرماه سال ۱۴۰۱ این استان توانسته رتبه سوم کشور را کسب کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۴.۵ درصد از کل تسهیلات رونق تولید کشور در سال ۱۴۰۰ در استان سمنان جذب شد، گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰ درصد کل تسهیلات رونق تولید کشور در استان جذب شد که توانست رتبه دوم کشور را برای این استان به ارمغان بیاورد.

هاشمی با اشاره به تبیین اقدامات صورت گرفته در رسانه‌ها در راستای امید افزایی و افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد: استان سمنان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه دوم کشوری در کاهش نرخ بیکاری معادل ۶.۱ درصد شد.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال افزود: در یک سال گذشته نرخ بیکاری استان بنا به اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ۵.۷ درصد یعنی کمترین میزان در دو دهه اخیر رسید و در بهار سال ۱۴۰۲ نرخ بیکاری استان به ۷.۶ درصد را نشان داد.

استاندار سمنان همچنین گفت: این استان با کسب ۸۶.۶ امتیاز در رتبه بندی شرکت‌های استانی) بودجه منابع داخلی، عمرانی و شاخص‌ها در سال قبل جایگاه دوم را در بین شرکت‌های استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به دست آورد.

کد خبر 5939479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha