۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵

سخنگوی شورای شهر خبر داد؛

نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در سطح شهر همدان

نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در سطح شهر همدان

همدان- ‌ سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری همدان از نصب ۶ دوربین پلاک‌خوان به منظور اجرا و کنترل مکانیزه مدیریت حمل و نقل و ترافیک سطح شهر خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضایی در راستای اطلاع‌رسانی در خصوص چگونگی اجرای طرح‌های ترافیکی، محدوده اجرایی این طرح‌ها، ساعات ورود و خروج به این محدوده‌ها و … عنوان کرد: سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان در راستای مدیریت و بهبود عملکرد حمل‌ونقل، روان‌سازی، کاهش ترافیک و ایمن‌سازی معابر، بر اساس اسناد بالادستی از جمله طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک و سیاست‌ها و خط مشی‌های شورای هماهنگی ترافیک استان (همتا)، نسبت به برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت ترافیکی در سطح شهر اقدام می‌کند.

رضایی با اشاره به اجرای طرح ترافیک در رینگ مرکزی شهر اضافه کرد: با توجه به ساختار تک‌هسته‌ای و انطباق ناحیه مرکزی تجاری (CBD)با بافت تاریخی در مرکز شهر همدان و تراکم ترافیک در این محدوده، اجرای طرح ترافیک در معابر منتهی به میدان امام (ره) توانسته حجم عمده‌ای از بار و فشار ترافیکی در رینگ مرکزی را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: به منظور بهبود عملکرد و مکانیزه کردن کنترل ترافیک، چهار دوربین در هریک از خیابان‌های شریعتی، باباطاهر، شهدا و تختی نصب و اجرا شده است که طبق مصوبه شورای همتا، ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک شهر همدان از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۱ ممنوع است.

سخنگوی شورای شهر همدان با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد، نصب ۶ دوربین پلاک‌خوان را اقدامی جهت اجرا و کنترل مکانیزه این طرح دانست و گفت: به منظور مدیریت حمل و نقل و ترافیک سطح شهر، طرح زوج و فرد از اواخر سال گذشته اجرایی شد و با توجه به اینکه توانست تاثیر چشمگیری در کنترل و کاهش ترافیک داشته باشد، طبق مصوبه شورای همتا در سال جاری نیز ادامه یافت.

رضایی محدوده مکانی ابلاغ شده از سوی شورای همتا برای طرح زوج و فرد را شامل بلوارهای علویان، هگمتانه، خواجه‌رشید، کاشانی، مفتح و محورهای (میدان دانشگاه- خیابان میرزاده عشقی- میدان شریعتی)؛ (میدان دانشگاه- خیابان طالقانی- فلکه فردوسی- چهارراه تختی)؛ (میدان دانشگاه- خیابان بوعلی- آرامگاه بوعلی)؛ (آرامگاه بوعلی-بلوار مدنی- چهارراه تختی) و (آرامگاه بوعلی- بلوار خواجه‌رشید- چهارراه خواجه‌رشید) برشمرد و گفت: شهرداری همدان به منظور نظارت هوشمند بر خودروهای ورودی و خروجی به محدوده طرح، ۶ دوربین پلاک‌خوان در خیابان‌های شریعتی، بوعلی، بین‌النهرین، بلوار آیت‌ا… مدنی، بلوار آیت‌ا… کاشانی و بلوار خواجه‌رشید را نصب و اجرا کرده است تا به طور مکانیزه بر روند عبور و مرور و ترافیک شهر پایش کند.

رضائی در خصوص ساعات ممنوعیت و نحوه ورود به محدوده طرح، اظهار کرد: تردد در معابر اعلام شده در روزهای زوج و فرد محدود بوده و طبق فرایندهای تعریف شده در این سامانه، مجوز تردد برای شماره پلاک‌های زوج در روزهای زوج و شماره پلاک‌های فرد در روزهای فرد خواهد بود که ورود خودروها به محدوده طرح زوج و فرد از ساعت ۱۶ الی ۲۱ ممنوع بوده و به جز افرادی که شرایط دریافت مجوز طرح زوج و فرد را دارند (ساکنین در محدوده طرح و …)، تردد در ساعات اعلام شده ممنوع است و در صورت تردد خودروها جریمه خواهند شد.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به تاکیدات شورای همتا، در حال حاضر امکان صدور مجوز طرح زوج و فرد برای هیچیک از شهروندان وجود ندارد.

سخنگوی شورای شهر همدان، نصب ۱۲ دوربین ثبت تخلف سرعت در میادین و تقاطع‌های اصلی شهر را اقدام مهمی جهت کنترل سرعت غیرمجاز و تخلفات ناشی از این امر دانست و افزود: با توجه به حجم بالای ترافیک در میادین و تقاطع‌های اصلی و افزایش شمار خودروها، نیروی انسانی قادر نیست تمام مباحث ترافیکی و تخلفات را ثبت و ضبط کند و لازم است در نقاط پر ازدحام شهر از تکنولوژی دوربین‌های هوشمند نظارتی برای ثبت تخلفات سرعت و اعمال قانون بدون نیاز به حضور فیزیکی ماموران فعال استفاده شود.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ دوربین ثبت تخلف سرعت در سطح شهر همدان در بلوارهای ولایت، مطهری، فاطمیه، شهید احمدی‌روشن، ارتش، ارم (۲ عدد)، آیت‌ا… نجفی، سردار همدانی و بلوار فرودگاه (۲ عدد) فعال هستند که تخلفات را ثبت و ضبط می‌کنند. هدف از نصب این دوربین‌ها، اعمال قانون و جریمه رانندگان پرخطری است که تخلف سرعت غیرمجاز دارند.

کد خبر 5950733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      3 1
      سلام برای منی که کارم با ماشین است و باید در سطح شهر در حرکت باشم ولی مسافر کش نیستم با این وضع طراحی قدیمی خیابان های همدان چه کرد قبلا برای مسافرت به هر نقطه از شهر باید از میدان امام می آمدیم الان که این هم نمیشه و باید به آرامگاه رفت الان هم که دوربین قرار دادند چه کار باید کرد
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      2 1
      والله ما مریض داریم همه دکترا اکثرا روزای زوج. ولی پلاک ما فرد بعد سالمندن پس هرسری باید اژانس بگیریم ؟ تموم دکترا خیابان بوعلی وخواجه رشید یا اینکه دوماشین بخریم یکیش زوج یک فرد
    • ابراهیم IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      1 0
      خیلی از ماشین‌ها رو تو جاده می‌بینم که اصلا پلاک ندارن ویا پلاکاشون مخدوش است