۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۳

کرملین: ناتو روسیه را دشمن می‌داند

کرملین: ناتو روسیه را دشمن می‌داند

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز گفت: ناتو روسیه را دشمن می‌داند و به عنوان ابزار مقابله و بازدارندگی روسیه ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: پوتین این هفته تماسی با مقامات عربستان سعودی نخواهد داشت.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه خطاب به خبرنگاران ادامه داد: روسیه به تماس های خود با همتایان از طریق اوپک پلاس ادامه می دهد. ما این تماس ها را ضروری می دانیم.

دیمیتری پسکوف درباره اظهارات ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در خصوص جلوگیری از تشدید تنش نظامی با روسیه در ادامه افزود: ناتو روسیه را دشمن می داند و به عنوان ابزار مقابله و بازدارندگی روسیه ساخته شده است.

وی در این باره افزود: مسکو سیاست خود را مطابق با واقعیت ها می سازد.

گفتنی است که رئیس جمهور آمریکا پیشتر در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی ان ان» با تحریک‌آمیز خواندن عضویت اوکراین به سازمان ناتو قبل از فیصله دادن سرنوشت جنگ اذعان کرد که پیوستن کی‌یف به ناتو قبل از توقف جنگ می‌تواند به خطر احتمال رویارویی مستقیم نظامی واشنگتن با روسیه دامن زند.

وبگاه روسیا الیوم در این خصوص گزارش داده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان» با بعید دانستن پیوستن کی‌یف به ناتو قبل از تعیین سرنوشت جنگ، اعلام کرد که فکر نمی‌کند اکنون در شرایط حساس کنونی، اجماع نظری در میان کشورهای عضو ناتو در پذیرش این مطلب وجود داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: چنانچه اعضای ناتو در شرایط کنونی به عضویت اوکرین در ناتو رأی دهند، در هر حال، ما پایبند به حمایت همه جانبه از سرزمین‌های تحت حمایت ائتلاف ناتو خواهیم بود و من در این موضوع جدیت دارم و حتی اگر رویارویی نظامی مستقیمی نیز صورت گیرد، این تعهد همگانی ما خواهد بود.

کد خبر 5952736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha