۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷

دادستان بیرجند دستور داد؛

۹۶۵ وسیله نقلیه رسوبی در پارکینگ های بیرجند/تعیین تکلیف ظرف ۲۰روز

۹۶۵ وسیله نقلیه رسوبی در پارکینگ های بیرجند/تعیین تکلیف ظرف ۲۰روز

بیرجند-دادستان عمومی و انقلاب بیرجند مهلت ۲۰ روزه جهت تعیین تکلیف ۹۶۵ وسیله نقلیه رسوبی در پارکینگ های بیرجند مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نسایی زهان ظهر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: ۳۷۷ خودرو و ۵۸۸ موتور سیکلت سال ها در پارکینگ های خراسان جنوبی رسوب شده و اقدامی جهت خروج آنها از پارکینگ ها صورت نگرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند بیان کرد: لذا از این تاریخ ۲۰ روز به افراد مهلت داده می شود وسایل نقلیه خود را با ارفاقات قانونی و تخفیف ۷۰ درصدی هزینه پارکینگ آزاد کنند.

جدیت دادستانی برای تعیین تکلیف وسایل نقلیه رسوبی

نسایی زهان افزود: سیاست ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور تعیین تکلیف کلیه وسایل نقلیه موجود در پارکینگ ها است و دستگاه قضایی خراسان جنوبی و داستانی استان با جدیت این موضوع را پیگیری می کند.

وی اظهارکرد: در راستای ماده ۳۰ قانون مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۴ مزایده در استان برگزار شد و از مجمع ۹۰۰ وسیله نقلیه ۶۷۰ وسیله به فروش رسید.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند ادامه داد: مزایده ای گسترده تری در ماه های آینده برگزار می گردد و انتظار داریم مردم استان در این مزایده شرکت نمایند.

نسایی زهان ادامه داد: چنانچه بعد از ۲۰ روز این وسایل نقلیه (۳۷۷ خودرو و ۵۸۸ موتور سیکلت) آزاد نشد با طی روند قانونی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تحویل می‌شود.

وی گفت: وسایل نقلیه ای که به دلیل نداشتن بیمه توقیف شده با اخذ تعهد از صاحب وسیله مبنی بر عدم استفاده از آن تا زمان صدور بیمه نامه به صاحب آن تحویل داده خواهد شد.

وضعیت خودروهای شوتی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در خصوص خودرو های شوتی اظهارکرد: این خودرو ها برای مرتبه اول طبق مصوبه شورای تأمین بعد از پرداخت جزای نقدی به مدت ۳ ماه به توقیف میگردد و در مرتبه دوم مدت توقیف به ۶ ماه افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تدابیری اندیشده خواهد شد تا هزینه پارکینگ خودرهای شوتی با توجه به خطرآفرینی بالای آنها، نسبت به سایر خودرو های بیشتر شود.

نسائی زهان با تاکید بر فرهنگ سازی در رانندگی گفت: روز گذشته تعداد ۶ هزار کلاه ایمنی توسط صندوق خسارت های بدنی درجهت فرهنگ سازی و جلوگیری از صدمات ناشی از رانندگی بدون کلاه ایمنی بین راکبین موتور سوار در سطح کشور توزیع شد.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به فوت ۲۳۰ نفردر اثر تصادفات از ابتدای سال تا کنون در خراسان جنوبی گفت: از مردم عزیز تقاضا داریم ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی همکاری های لازم را با پلیس داشته باشند تا شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

کد خبر 5953366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha