نایب رییس دفتر سیاسی حماس:

هیچ مذاکره‌ای درباره آتش‌بس موقت در جریان نیست

هیچ مذاکره‌ای درباره آتش‌بس موقت در جریان نیست

نایب رییس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای درباره آتش‌بس موقت میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در جریان نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، صالح العاروری نایب رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که در حال حاضر مذاکره درباره آتش‌بس موقت متوقف شده است.

العاروری تاکید کرد: تا زمانی که حمله‌ها پایان نیابد و آتش‌بس فراگیر و نهایی محقق نشود هیچ تبادل اسیرایی رخ نخواهد داد. اشغالگران پافشاری می‌کنند که همچنان زنان و کودکانی نزد ما هستند، اما ما به آن‌ها گفتیم که تمامی زنان و کودکانی که در اختیار داشتیم را تحویل داده‌ایم.

وی افزود: اسیرانی که نزد ما در غزه هستند، نظامیان و مردانی هستند که در ارتش رژیم اشغالگر خدمت کرده‌اند. ما به آنان گفتیم آمادگی داریم اجسادی که نزد ما هستند را با پیکرهای شهدا تبادل کنیم، اما برای بیرون‌کشیدن اجساد اسرائیلی‌هایی که در حمله‌های اشغالگران کشته شده‌اند به زمان نیاز داریم.

العاروری گفت: اشغالگران تصمیم گرفتند که توافق تبادل را با معیارها و بندهای جدید ادامه ندهند. از نظر ما پیرمردان اسیر، در ارتش خدمت کرده‌اند و برخی از آنان هم‌چنان جز کادر ارتش هستند.

وی افزود: موضع رسمی ما در حال حاضر این است که تا پیش از پایان جنگ خبری از تبادل اسیران نیست. تبادل اسیران از نظر ما پس از توقف جنگ رخ خواهد داد و تنها پس از توقف جنگ این موضوع محقق خواهد شد. اسیران صهیونیستِ نزدِ ما تنها در صورتی آزاد خواهند شد که تمامی اسیران ما که در بند صهیونیست‌ها هستند آزاد شوند و آتش‌بس انفاق بیافتد.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: مقاومت برای مقابله با تمامی سناریوهای نظامی اسرائیل از جمله جنگ زمینی، هوایی یا دیگر انواع جنگ آماده است. اشغالگران اسرائیلی در راهبرد نخست خود یعنی کوچاندن ملت فلسطین شکست خوردند. اطمینان داریم که کرانه باختری در جنگ جاری مشارکت خواهد کرد.

کد خبر 5955850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha