۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۷:۴۰

معاون سازمان انرژی اتمی مطرح کرد؛

لمس اثرات انرژی هسته ای در زندگی مردم از سیاست های دولت سیزدهم

لمس اثرات انرژی هسته ای در زندگی مردم از سیاست های دولت سیزدهم

بیرجند_ معاون سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از سیاست های دولت سیزدهم در حوزه انرژی هسته ای، مشاهده ملموس اثرات آن در زندگی مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید پژمان شیر مردی شنبه شب در جمع خبرنگاران بیان داشت: یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم در حوزه انرژی هسته‌ای، این است که اثرات آن را مردم در زندگی خود لمس کنند.

وی بیان داشت: یکی از ابعاد مهم آن در بخش کشاورزی است و خراسان جنوبی هم قطب تولید محصولاتی مانند زرشک، زعفران، انار و عناب است و نگاه ما این است که با راه اندازی سامانه‌های پرتو دهی به افزایش بیشتر محصولات کشاورزی با حذف آفات کمک شود.

وی با اشاره به اینکه انجام این کار به نگهداری این محصولات در دراز مدت کمک می‌کند، افزود: زمینه صادرات این محصولات هم از این طریق فراهم می‌شود.

معاون سازمان انرژی اتمی کشور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی از نظر نیروی انسانی و تجهیزات وضعیت مناسبی دارد، در آینده نزدیک استفاده از این صنعت صلح آمیز در خراسان جنوبی شروع خواهد شد.

شیر مردی تصریح کزد: بعد از انجام مطالعات زمین شناسی و مطالعات دیگر، روند انجام این کار در استان آغاز می‌شود.

به گفته وی اگر سه درصد از محصولات کشاورزی خراسان جنوبی را پرتو دهی شود، الگوی مناسبی در این زمینه در خراسان جنوبی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: امیدواریم با الگو سازی در این خصوص، زمینه مشارکت بخش خصوصی برای توسعه این سامانه‌ها در خراسان جنوبی فراهم شود.

کد خبر 5962275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha