۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۴

با آغاز بمباران غزه توسط صهیونیست‌ها؛

۵۰۰ نظامی دیگر انگلیس برای کمک به اسراییل در قبرس مستقر شدند

۵۰۰ نظامی دیگر انگلیس برای کمک به اسراییل در قبرس مستقر شدند

رسانه‌ها فاش کردند که پس از آغاز بمباران اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم نوار غزه، انگلیس مخفیانه ۵۰۰ نظامی دیگر خود را در پایگاه‌هایش در قبرس جنوبی برای حمایت تل‌آویو مستقر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی فاش کرد که پس از آغاز بمباران وحشیانه اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم در نوار غزه، انگلیس به صورت مخفیانه ۵۰۰ نظامی دیگر خود را در پایگاه‌ هایش در قبرس جنوبی مستقر کرد.

به گزارش این خبرگزاری، رسانه های انگلیس اذعان کردند که پس از آغاز بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی، بریتانیا دست کم ۵۰۰ نیروی نظامی بیشتر را به پایگاهی در قبرس در حدود ۲۰۰ مایلی تل آویو اعزام کرد. پیش از این، لندن به اعزام ۱۰۰۰ نظامی خود به شرق مدیترانه برای حمایت از رژیم صهیونیستی اعتراف کرده؛ اما جزییاتی را درباره محل استقرار این نیروها ارایه نکرده بود.

این گزارش اضافه می کند: «جیمز هیپی» (James Heappey) که به عنوان وزیر نیروهای مسلح انگلیس مشغول کار است، در نامه ای خطاب به یک نماینده پارلمان کشورش اعزام حدود ۵۰۰ نظامی به قبرس را تایید کرد.

گزارش مذکور اضافه می کند: بریتانیا دارای ۲ پایگاه نظامی در قبرس است که به عنوان خاک انگلیس محسوب می شوند؛ «دکلیا» (Dhekelia) در شرق و «آکروتیری» (Akrotiri) در غرب. نیروی هوایی سلطنتی (RAF) در «آکروتیری» بزرگ تر بوده و نیز شامل پایگاهی است که توسط ارتش ایالات متحده استفاده می شود. نیروی هوایی سلطنتی در «آکروتیری» به عنوان مرکزی برای بمباران در خاورمیانه (غرب آسیا) توسط انگلیس استفاده می شود. در نامه «جیمز هیپی» همچنین گفته شده است که نیروهای بیشتری به مصر، اسراییل و لبنان فرستاده شده اند، اما با استناد به دلایل امنیتی عملیاتی از ارایه اعداد خودداری شده است.

این گزارش اضافه می کند: آخرین استقرار، تعداد نیروهای بریتانیایی مستقر در قبرس را به ۲ هزار و ۷۱۷ نفر و ۲۷۳ کارمند دولتی دیگر افزایش می دهد. ۱۲۹ نیروی آمریکایی دیگر هم در پایگاه های بریتانیا در قبرس مستقر هستند؛ اما مشخص نیست که آیا این تعداد در ماه های اخیر افزایش یافته است یا خیر.

کد خبر 5966164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha