۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴

اولین جاذب صوت طبیعی هوشمند در گناباد تولید شد

اولین جاذب صوت طبیعی هوشمند در گناباد تولید شد

گناباد- اولین جاذب صوت طبیعی هوشمند در جهان توسط عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد تولید شد.

«محمدحسین بهشتی» عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پانل میکرو متخلخل هوشمند طبیعی با قابلیت کنترل آلودگی صوتی در فرکانس‌های پایین، متوسط و بالا به عنوان اولین جاذب صوت طبیعی هوشمند در جهان ساخته شده است.

مخترع این پانل و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به معایب مواد جاذب صوت استفاده شده در ساختمان‌ها گفت: انتقال صوت از یک اتاق به اتاق دیگر از مشکلات موجود در منازل مسکونی و آپارتمان‌هایی با دیواره‌های نازک است که این جاذب صوت طبیعی هوشمند می‌تواند مشکل این ساختمان‌ها را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه انتقال از طریق صدای ساختاری یکی از دو راه انتقال صوت است به تشریح نحوه کارکرد این پانل پرداخت و تصریح کرد: مواد هوشمند امواج صوتی را پس از برخورد با مانع می‌گیرند و تبدیل به انرژی الکتریسیته و گرما می‌کنند یعنی از امواج صوت برق تولید می‌شود.

بهشتی با بیان اینکه این محصول می‌تواند در حال حاضر به عنوان جاذب صوت وارد بازار شود، گفت: گرچه ولتاژ تولید شده در اثر امواج صوتی بسیار پایین است ولی با انجام تحقیقات و پژوهش بیشتری می‌توانیم به تولید برق این محصول هم بیندیشیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به اینکه مطالعات این پروژه از سال ۱۳۹۷ شروع شد، خاطرنشان کرد: پس از نهایی شدن محصول در اسفند ۱۴۰۱، فرآیند ثبت اختراع مهرماه امسال به پایان رسید.

کد خبر 5968408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha