۳۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳

گزارش مهر از سفر استانی رییس جمهور؛

رییسی: خلیج گرگان به فرصتی برای مردم تبدیل می شود

رییسی: خلیج گرگان به فرصتی برای مردم تبدیل می شود

گرگان - رییس جمهور در ادامه سفرهای استانی وارد گرگان شد و در این سفر قرار است ضمن پیگیری رفع مشکلات خلیج گرگان طرح ها و پروژه های مختلف افتتاح شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان، وارد گلستان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در گلستان، استاندار و جمعی از مسؤولان استان قرار گرفت.

بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی، زیربنایی و عمرانی، دیدار و گفت و گو با اقشار مختلف مردم، شرکت در شورای اداری از محوری‌ترین برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر است.

رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه گلستان در جمع خبرنگاران گفت: در دور نخست سفرهای استانی، به نیازهای فوری و ضروری استان واقف شدیم و همکاران ما با همکاری مردم برای حل این مشکلات بسیج شدند.

آیت الله رئیسی در ادامه سفر خود به استان گلستان از جزیره آشورا ده بازدید کرد. این جزیره با دستور رئیسی قرار است به منطقه گردشگری تبدیل شود.


اخبار سفر رئیس جمهور و وزرا امروز پنجشنبه ۲۹ آذرماه به استان گلستان را در زیر بخوانید


عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی آبادکتول آغاز شد

عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی آبادکتول با حضور وزیر نیرو و وزیر امور اقتصادی و دارایی آغاز شد.

علی اکبر محرابیان عصر پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی آبادکتول اظهار کرد: تاکنون هزار و ۲۰۰ مگاوات بخش بخار نیروگاه‌های گازی به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: برنامه ریزی کردیم با مصوبه شورای اقتصاد بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات دیگر نیز به بهره برداری برسد.

وزیر نیروی گفت: با ایجاد بخش بخار نیروگاه گازی علی آباد کتول ۵۰ درصد به ظرفیت تولید برق این نیروگاه افزوده می‌شود.


اتمام برخی طرح‌ها در استان گلستان ۳۰ سال طول کشیده است

رئیس جمهور گفت: اتمام برخی طرح‌ها در استان گلستان ۳۰ سال طول کشیده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در آئین افتتاح متمرکز پروژه‌های آب‌رسانی، برق‌رسانی و فاضلاب استان گلستان اظهار کرد: امروز ۲۹ طرح آب‌رسانی، برق‌رسانی و فاضلاب افتتاح می‌شود.

وی افزود: میزان اعتباری که برای عملیاتی شدن این طرح‌ها هزینه شد، چیزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان است؛ بابت زمان‌بندی انجام کار از مسؤولان مربوط تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور اظهار کرد: کارگران، مهندسان، مشاوران و پیمانکاران لایق تقدیر هستند این طرح‌ها می‌توانست تا سال‌های بعد هم طول بکشد، همانطور که طرح فاضلاب استان ۳۰ سال طول کشیده؛ اما با کار جهادی امروز عملیاتی شدند.


مشکلات زیرساختی پروژه احداث بیمارستان ۹۱ تختخوابی گالیکش بررسی شد

با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان مشکلات زیرساختی پروژه احداث بیمارستان ۹۱ تختخوابی گالیکش بررسی شد.

در سفر هیأت دولت به استان گلستان، شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، با حضور در فرمانداری شهرستان گالیکش مشکلات زیرساختی پروژه احداث بیمارستان ۹۱ تختخوابی گالیکش را بررسی شد.

محمدرضا میرنیا فرماندار شهرستان گالیکش با اشاره به محرومیت‌های شهرستان گالیکش گفت: مهمترین نیاز و مطالبه مردمی مردم شهرستان اتمام، تکمیل و افتتاح بیمارستان ۹۱ تختخوابی گالیکش است که امیدواریم با نگاه مثبت دولت مردمی سیزدهم و وزارت بهداشت و درمان این مهم بزودی تحقق یابد.

خبر کامل را اینجا بخونید.


واگذاری مدیریت دومجموعه سوارکاری به شهرستان‌های آق قلا وبندرترکمن

وزیر ورزش و جوانان گفت: مدیریت دو مجموعه سوارکاری به شهرستان‌های آق قلا و بندرترکمن واگذار می‌شود.

کیومرث هاشمی عصر پنجشنبه اظهار کرد: همزمان با سفر دولت به استان گلستان و با توجه به علاقه مردم آق‌قلا و بندرترکمن به رشته سوارکاری، مدیریت دو مجموعه سوارکاری در این دو شهرستان به مدیریت شهری آق‌قلا و بندرترکمن واگذار می‌شود.

سالن تختی شهرستان بندرترکمن امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان بعد از ۱۸ سال افتتاح شد.


پروژه‌های کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان افتتاح شد

با حضور معاون وزیر بهداشت پروژه‌های کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان افتتاح شد.

همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان با حضور حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت، سعید گل فیروزی رئیس دانشگاه و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه ،۴ پروژه مرکز تحقیقات رشد و تکامل کودکان، بخش دیالیز، درمانگاه ناباروری سطح ۲ و مرکز دندانپزشکی در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان افتتاح به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، گسترش ارائه خدمات ناباروری، حمایت از بیماران دیالیز و رشد و تکامل کودکان و ارائه خدمات دندانپزشکی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به راههای گلستان اختصاص یافت

وزیر راه و شهر سازی از اختصاص ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه بهسازی راه‌های مواصلاتی استان گلستان خبر داد.

مهرداد بذر پاش ظهر پنج شنبه در حاشیه افتتاح راه‌های مواصلاتی استان گلستان، اظهار داشت: ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی راه‌های مواصلاتی استان، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تا پایان دولت انشاالله شاهد اتفاقات خوبی در حوزه راه و شهروسازی خواهیم بود .۳۰ نقطه از نقاط حادثه خیز استان اقدامات مناسب سازی صورت گرفت.

وی افزود: تا پایان دولت ۶۵ نقطه باقی زمانه حادثه خیز استان ایمن خواهد شد.

وی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، به سرعت اقداماتی در رابطه اقتصاد دریا پایه انجام شد و امید است فعالان بخش خصوصی به سوی سرمایه گذاری در این بخش سوق پیدا کنند.


بزرگترین بازارچه صنایع‌دستی شمال کشور در گلستان افتتاح شد

بزرگترین بازارچه صنایع‌دستی شمال کشور با حضور وزیر میراث‌فرهنگی در گلستان افتتاح شد.

هم‌زمان با سفر هیأت دولت به استان گلستان و با حضور سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از مقامات و مسؤولان بزرگ‌ترین بازارچه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شمال کشور در آق‌قلا افتتاح شد.

محمد جواد ساوری اظهار کرد: در سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۲۱۰ میلیارد ریال به این پروژه که به‌عنوان بزرگ‌ترین بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در شمال کشور محسوب می‌شود، تخصیص یافت.

وی افزود: ساختمان بازارچه دائمی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی آق‌قلا در عرصه‌ای به مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع و در زیربنایی حدود دو هزار و ۳۰۰ مترمربع در ۲ طبقه طراحی‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: این پروژه شامل بازارچه و ۵۷ غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی شهرستان و استان، موزه و بخش اداری است با پیش‌بینی می‌شود برای ۷۲ نفر اشتغال‌زایی انجام


کارگاه‌های مبل عطا آباد حمایت می‌شود

آق قلا- معاون وزیر صمت از حمایت واحدهای تولید مبلمان در منطقه صنعتی عطا آباد خبر داد.


۱۳ مدرسه در ۷ شهرستان گلستان به صورت متمرکزدر گنبد کاووس افتتاح شد

۱۳ مدرسه در هفت شهرستان گلستان به صورت متمرکزبا حضور وزیر آموزش و پرورش در گنبد کاووس افتتاح شد.

در سفر هیأت دولت به گلستان، ۱۳ مدرسه با ۴۷ کلاس درس به صورت متمرکز با حضور وزیر آموزش و پرورش در گنبدکاووس افتتاح شد.

این پروژه‌ها در هفت شهرستان گلستان چون کردکوی، گنبدکاووس، گالیکش، مراوه تپه، گرگان، علی آباد کتول و آزادشهر ساخته شده است.

این مدارس با ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور با حضور در کانون شهید رجایی گنبدکاووس به صورت وبیناری این مدارس را افتتاح کرد.


طرح ملی جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر گنبد کاووس به اتمام رسید

طرح ملی جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر ۱۷۵ هزار نفری گنبدکاووس با تلاش جهادی دولت مردمی به اتمام رسید.

طرح ملی جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر ۱۷۵ هزار نفری گنبدکاووس با تلاش جهادی دولت مردمی به اتمام رسید. پس از ۲۸ سال چشم انتظاری مردمان خونگرم و صبور این دیار به بهره‌برداری می‌رسد. عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۷۴ با پیش بینی ۴۴ کیلومتر شبکه اصلی، ۱۵۶ کیلومتر شبکه فرعی، هفت کیلومتر خط انتقال و ۹ ایستگاه پمپاژ و ۶۰ هزار واحد انشعاب آغاز شد.

طرح مطالعه و اجرای پروژه ملی جمع آوری و تصفیه فاضلاب گنبدکاووس باتوجه به شرایط توپوگرافی و هم‌ترازی زمین در نقاط مختلف این شهر، بالا بودن سطح آب زیرزمینی و آبگرفتگی معابر با کمترین بارش باران و ورود فاضلاب‌های خانگی به کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در اوایل دهه ۷۰ به منظور رفع مشکلات اشاره شده، آغاز شد. تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم برای پروژه ملی جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر گنبدکاووس در دولت‌های قبل در مجموع ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

خبر کامل را اینجا بخوانید.


عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گلستان آغاز شد

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گلستان با حضور وزیر اقتصاد و دارایی آغاز شد.

احسان خاندوزی ظهر پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گلستان در علی آبادکتول با اشاره به اینکه ناترازی آب و برق گلستان در ابتدای دولت سیزدهم نگران کننده بود، اظهار کرد: اکنون برای جبران این ناترازی ها برنامه‌های خوبی در دست دولت سیزدهم برای اقدام است.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اینچه‌برون یک نمونه از نیاز زیر ساخت اقتصادی گلستان به سرمایه‌گذاری نیروگاه برق است، افزود: جبران این ناترازی در ایجاد اشتغال پایدار گلستان اثر گذار خواهد بود.

وزیر اقتصاد و دارایی میانگین بیکاری در گلستان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: توسعه زیرساخت‌های آب و برق برای این استان باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی یادآور شد: سفر هیأت دولت به استان گلستان، سرعت طرح‌های عمرانی و زیرساختی این استان را افزایش خواهد داد.


استخر دانش آموزی گنبد افتتاح شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: استخر دانش آموزی گنبد با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

وحید فراهی، ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استخر دانش‌آموزی گنبدکاووس با زیربنای هزار و ۶۷۴ مترمربع و مساحت محوطه‌سازی ۲ هزار و ۶۷۰ متر مربع با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه ساخت این استخر از ۱۳۹۱ از محل اعتبارات استانی آغاز شد، افزود: دلیل اصلی وقفه ۱۰ ساله این پروژه ورزشی و رفاهی تخصیص کم اعتبارات در سال‌های گذشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: با تخصیص بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در دور نخست سفر استانی رئیس جمهوری عملیات اجرایی این پروژه مجدد آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه شامل امکاناتی مانند استخر بزرگسال و کودک، جکوزی و سونا است، افزود: برای ساخت این پروژه ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش و برآورد فعلی این پروژه قبل از افتتاح به حدود ۵۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.


محور بندرترکمن و آق قلا افتتاح شد

مدیرکل راه وشهرسازی گلستان ازافتتاح محوربندرترکمن و آق قلا خبر دادوگفت: تاکنون ۱۰۰ میلیاردتومان اعتباراز مصوبات سفرنخست رئیس جمهوربه گلستان جهت بهسازی راه‌های اصلی استان تخصیص پیداکرد.

مهدی ملک، ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح بندرترکمن- آق‌قلا با اشاره به اینکه میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل راه‌های استان در دور سفر نخست رئیس جمهور به گلستان مصوب شد، اظهار کرد: از این مقدار چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال سهم اداره کل راه و شهرسازی استان است.

خبر کامل را اینجا بخوانید.


افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۲۰ پروژه راهداری در گلستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۲۰ پروژه راهداری در گلستان خبر دادوگفت: برای این تعداد از پروژه بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبارهزینه شد.

عادل مصدقی ظهر پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از جاده بندترکمن- آق‌قلا از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۲۰ پروژه راهداری در گلستان خبر داد و اظهار کرد: برای این تعداد از پروژه بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفت شد.

وی با اشاره به اینکه باند جنوبی محور بندترکمن-آق‌قلا به طول ۳۰ کیلومتر امروز افتتاح می‌شود، افزود: این پروژه با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی و اداره‌کل راهداری گلستان انجام شده است.

ادامه خبر را اینجا بخوانید.


ساخت مرکز پرورش ماهیان خاویاری در سد کبودوال علی آبادکتول آغاز شد

ساخت مرکز پرورش ماهیان خاویاری در سد کبودوال علی آباد کتول با حضور با حضور محرابیان وزیر نیرو کلنگ زنی شد.

این پروژه سالانه بیش از ۲۵۰ هزار کیلوگرم گوشت ماهی خاویار تولید خواهد کرد.

برای این مرکز همچنین اجرای برنامه تکثیر بیش از ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری در نظر گرفته شده است.

برای ساخت پروژه پرورش ماهیان خاویاری سد کبودوال میزان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که این پروژه برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.


خلیج گرگان از تهدید به فرصت تبدیل شد

رئیس جمهور در دیدار با مردم استان گلستان گفت: خوشبختانه شاهد هستیم با عملکرد خوب استان گلستان پس از دور نخست سفر، خلیج گرگان را از تهدید به فرصت تبدیل کرده‌اند.


لایروبی خلیج گرگان یک فرصت بزرگ برای مردم ایجاد کرده است

رئیس جمهور لایروبی خلیج گرگان را یک فرصت بزرگ اقتصادی برای مردم استان گلستان دانست.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، صبح پنجشنبه در دیدار با مردم گرگان با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران دارای اقتدار است، اظهار کرد اولین مؤلفه قدرت مردم با ایمان این کشور اقتدار است و آنچه که دشمن را نا امید کرده همین مؤلفه قدرت است.

وی با بیان اینکه اقتدار مهمترین مؤلفه قدرت و امنیت ملی در جامعه ما محسوب می‌شود، افزود: نیروهای های مسلح، پیشرفت در زمینه علم و فناوری، پیشرفت‌های که جوانان خلق کردند از مؤلفه‌های قدرت به حساب می آیند.

وی با اشاره به قدرت‌های نوظهور در منطقه، گفت: اکنون مردم فلسطین ۷۰ روز است که در حال مقاومت هستند و در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستادگی می‌کنند و این برگرفته از انقلاب اسلامی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمن در دوران‌های مختلف تلاش داشت تا جمهوری اسلامی ایران به تصویب و تثبیت نرسد، گفت: مردم انقلاب اسلامی ایران در همه حوزه‌ها اراده کردندتا کشور پیشرفت کند و اکنون آگاه هان جهان ببینند ایران، ایران پیشرفت و فناوری است.

خبر کامل را اینجا بخوانید.


تاکید رئیس جمهور بر دریافت نامه از یک مرد سالخورده

رئیس جمهور در ابتدای دیدار با مردم استان گلستان، با رؤیت تلاش یک مرد سالخورده برای دادن نامه، در اقدامی تحسین بر انگیز نامه را از وی دریافت کرد.


اقدامات انجام شده مانع خشک‌شدن خلیج گرگان شد

استاندار گلستان گفت: با اقدامات انجام شده امروز شاهد مانع خشک‌شدن خلیج گرگان هستیم.

علی محمد زنگانه، صبح پنجشنبه در آئین بازدید رئیس‌جمهور از جزیره آشوراده با بیان اینکه خشک شدن خلیج گرگان، می‌توانست ابرچالشی برای استان باشد، اظهار کرد: این مساله باعث می‌شد حدود ۶۰ هزار هکتار کانون ریزگرد نمکی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه اگر لایروبی انجام نمی‌شد، میزان آب خلیج در سال ۱۴۰۳ به کم‌ترین میزان ممکن می‌رسید، افزود: اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت در سال ۱۴۰۴ خلیج گرگان خشک می‌شد.

استاندار گلستان گفت: با دستور فوری آیت‌الله رئیسی، سازمان بنادر، سازمان مدیریت بحران و قرارگاه سازندگی با کم‌ترین زمان وارد عملیات احیا شدند.


حضور رئیس جمهور بین عموم مردم استان گلستان

رئیس جمهور طی سفر به استان گلستان با عموم مردم استان گلستان در مصلی شهرستان گرگان دیدار کرد.


بازدید وزیر ارتباطات از سد نرماب مینودشت

وزیر ارتباطات روز پنجشنبه از سد نرماب شهرستان مینودشت بازدید کرد.

وزیر ارتباطات که رئیس جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می‌کند روز پنجشنبه از سد نرماب شهرستان مینودشت بازدید کرد و در جریان روند تکمیل آن قرار گرفت.

در این بازدید عیسی زارع‌پور را مدیران شهرستانی و مسؤولان آب منطقه‌ای گلستان همراهی می‌کردند.

این پروژه با جذب اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان پس از بازدید اخیر داوود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، این سد در سال ۱۴۰۳ با ظرفیت ۳۰ درصدی آبگیری خواهد شد.

ساخت سد نرماب چهل چای مینودشت از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه سه هزار ۷۳۰ میلیارد ریال در قالب ۸۵ درصد فاینانس داخلی و سهم قرارگاه سازندگی خاتم و ۱۵ درصد سهم دولت بر روی رودخانه «نرماب» این شهرستان آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری برسد اما به سبب تخصیص نیافتن کامل اعتبارات مورد نیاز هم اکنون تنها بدنه اصلی آن پایان یافته است.


بازدید رئیس جمهور از خلیج گرگان

رئیس جمهور در سفر استانی به گلستان از جزیره آشوراده و خلیج گرگان بازدید کرد.


مرکز جامع خدمات سلامت آق قلا یک افتتاح شد

با حضور معاون وزیر مرکز جامع خدمات سلامت آق قلا یک افتتاح شد.

در راستای سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان، مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی آق قلا توسط حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزیر بهداشت با متراژ هزار و ۱۰۰ متر مربع در دو طبقه و اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در آئین افتتاح سعید گل فیروزی رئیس دانشگاه و جمعی از مسؤولان شهری، دانشگاهی و خیرین سلامت حضور داشتند.

گفتنی است: مرکز فوق در سه قالب مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، مرکز تجمیعی دندانپزشکی و خدمات آزمایشگاهی به مردم شریف منطقه خدمات سلامت ارائه خواهد کرد.


معاون وزیر صمت از شهرک صنعتی گنبد بازدید کرد

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان گلستان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک ایران و شهرک‌های صنعتی ایران از طرح یکی از شرکت‌های شهرک صنعتی گنبد بازدید به عمل آورد.

میزان سرمایه گذاری فاز ۳ این شرکت بیش از هزار میلیارد تومان است.

ظرفیت فعلی این شرکت ۱۸۰ هزار تن و ظرفیت فاز ۳ آن ۶۰ هزار تن است که به ظرفیت تولید قبلی آن افزوده خواهد شد.

در حال حاضر ۳۰۰ نفر در این واحد مشغول به کار هستند و با راه اندازی فاز سوم این واحد مجموع اشتغال آن به ۴۲۰ نفر افزایش خواهد یافت.

۹۲ درصد محصولات این شرکت به اروپا صادر می‌شود .


بازدید معاون وزیر صمت از شهرک صنعتی گنبد

معاون وزیر صمت و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی از شهرک صنعتی گنبد کاووس بازدید کرد.


سالن ورزشی «شهدای اودک دوجی» افتتاح شد

همزمان با سفر دوم ریاست جمهور به استان گلستان و طی مراسمی با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سالن ورزشی «شهدای اودک دوجی» افتتاح شد.

در این مراسم نوروزی نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، منعم مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌ها، برزمینی مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان، هاشمی فرماندار شهرستان علی آباد کتول معاونین اداره کل هاشمی را همراهی کردند.

گفتنی است سالن ورزشی روستای اودک‌دوجی از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان گلستان در مساحت ۹۸۷ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره برداری شده است.


قدردانی وزیر ورزش و جوانان از پیرمرد خیر اهل علی آباد

قدردانی وزیر ورزش و جوانان از پیرمرد خیر اهل علی آباد کتول که زمین احداث سالن چند منظوره ورزشی این منطقه از استان گلستان را اهدا کرد.


کار واگذاری ۶۵ هکتار زمین در فاز دوم شهرک صنعتی گنبد آغاز شد

رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/  پیگیری برای حل مشکل خلیج گرگان

کار واگذاری ۶۵ هکتار از فاز دوم شهرک صنعتی گنبدکاووس و احداث مدول دوم تصفیه خانه هزار متر مکعبی این شهرک با حضور معاون وزیر صمت آغاز شد.

فرشاد مقیمی صبح پنجشنبه در مراسم آغاز اجرای طرح واگذاری فاز دوم شهرک صنعتی در گنبدکاووس از سرمایه گذاری ۸۵ میلیارد تومان در شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: طی برنامه ریزی های انجام شده قرار است ۳۵ هکتار دیگر به وسعت شهرک صنعتی گنبدکاووس افزوده شود.

معاون وزیر صمت گفت: همچنین قرار است تصفیه خانه فاضلاب این شهرک تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.


انتظار مردم گلستان برای استقبال از رئیس جمهور

مردم استان گلستان برای استقبال از رئیس جمهور مقابل مصلی شهرستان گرگان گرد هم آمدند.


رئیس جمهور از جزیره آشوراده بازدید کرد

رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/  پیگیری برای حل مشکل خلیج گرگان

رئیس جمهور در بدو ورود به استان گلستان از جزیره آشوراده بازدید کرد.

صبح پنجشنبه آیت الله سید ابراهیم رئیسی وارد گلستان شد که در بدو ورود به استان از جزیره آشورا ده بازدید کرد.

رئیس‌جمهور در اولین سفر استانی به گلستان در اسفندماه ١٤٠٠، برای احیای خلیج‌گرگان دستور فوری صادر کرد.

بهترین راه احیای خلیج شمالی کشور، کانال آشوراده یا همان شاهراه ارتباطی خلیج‌گرگان با دریای خزر است. احیای این گذرگاه همچنین موجب رونق گردشگری و تسهیل قایق‌رانی می‌شود.

آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر با وسعت ۴۰۰ هکتاری است و تنها دو کیلومتر از بندر ترکمن فاصله دارد.

جزیره آشوراده در حوزه سرزمینی شهرستان بندر ترکمن در غرب استان گلستان واقع شده است.

این جزیره با دستور رئیسی قرار است به منطقه گردشگری تبدیل شود.


عملکرد زیرساختی خوبی را در گلستان شاهد هستیم

رئیس جمهور در بدو ورود به استان گلستان گفت: خوشبختانه از سفر قبلی تا امروز عملکرد زیرساختی خوبی را در گلستان شاهد هستیم.


تخصیص اعتبار برای جابه‌جایی روستاییان اطراف کاسه سد چایلی

رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/  پیگیری برای حل مشکل خلیج گرگان

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور از تخصیص اعتبار برای جابه‌جایی روستاییان اطراف کاسه سد چایلی خبر داد.

صبح پنجشنبه محمدعلی قشقایی از تخصیص اعتبار برای جابه‌جایی روستاییان اطراف کاسه سد چایلی خبر داد و اظهار کرد: طرح جابه‌جایی روستاهای اطراف کاسه سد چایلی، سالهاست که مردم این روستاها را آزار داده و مردم امیدوارند که در دولت سیزدهم مشکل آنها حل شود.

وی افزود: جابه‌جایی این روستاها مهمترین چالش توسعه سد چایلی که راه برون‌رفت منطقه از خشکسالی است، خواهد بود.

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور گفت: تکمیل کریدور شرق به غرب، تکمیل بیمارستان کودکان گرگان، اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی، تکمیل زیرساخت منطقه آزاد اینچه‌برون و توسعه و ترمیم راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز استان از دیگر برنامه‌ها سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان محسوب می‌شود.


دولت برای حل مشکلات بسیج شده است

رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/  پیگیری برای حل مشکل خلیج گرگان

رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان گلستان گفت: در دور نخست سفرهای استانی، به نیازهای فوری و ضروری استان واقف شدیم و همکاران ما با همکاری مردم برای حل این مشکلات بسیج شدند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع خبرنگاران گلستان گفت: در دور نخست سفرهای استانی، به نیازهای فوری و ضروری استان واقف شدیم و همکاران ما با همکاری مردم برای حل این مشکلات بسیج شدند.

وی با اشاره به اینکه شناخت و حل مسئله، اولویت دولت است، افزود: امروز در دولت سیزدهم نهضت حل مسئله دنبال می‌شود از کنار مسائل به راحتی عبور نمی‌کنیم، باید مسائل را شناخت و راهکارهای حل آن را پیدا کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید برای چاله‌ها چاره کرد، گفت: بنای ما بر این است با کمک نخبگان مساله شناخته شده و حل شود.

وی یادآور شد: طرح‌های اجرا شده در استان قابل توجه بوده که مبالغ بسیاری هم برای عملیاتی شدن آن‌ها صرف شد.


رئیس جمهور از جزیره آشوراده بازدید خواهد کرد

رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/  پیگیری برای حل مشکل خلیج گرگان

رئیس جمهور در بدو ورود به استان گلستان در نخستین برنامه کاری خود از جزیره آشوراده بازدید خواهد کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی از پروژه آشوراده بازدید خواهند کرد.

روستای آشوراده از گذشته توسط سیل سال ۱۳۷۲ تخریب شد، تعدادی بنای باارزش باقی‌مانده است که از مهم‌ترین آن می‌توان به قلعه آشوراده با قدمت دوره قاجار یادکرد که در سال ۱۳۸۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

جزیره آشوراده قبل از وقوع سیل سال ۱۳۷۲ با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه‌وری و ماهیگیری مشغول بودند اما با طغیان رود ولگا در روسیه و وقوع سیلاب این جزیره ایرانی خالی از سکنه شد.

جزیره آشوراده در حوزه سرزمینی شهرستان بندر ترکمن در غرب استان گلستان واقع شده است. این جزیره با دستور رئیسی قرار است به منطقه گردشگری تبدیل شود.


افتتاح متمرکز ۱۸ خانه ورزش روستایی استان گلستان

رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/  پیگیری برای حل مشکل خلیج گرگان

کیومرث هاشمی در سفر به استان گلستان، ۱۸ خانه ورزش روستایی را به صورت متمرکز افتتاح کرد.

، کیومرث هاشمی صبح پنجشنبه در سفر به استان گلستان، ۱۸ خانه ورزش روستایی را به صورت متمرکز افتتاح کرد.

در دور سفر دوم ریاست جمهوری، همزمان با افتتاح ۱۸ خانه ورزش روستایی استان گلستان با حضور وزیر ورزش و جوانان امکانات مورد نیاز به منظور تجهیز خانه‌های ورزشی این اماکن ارسال شد.

در این بازدید کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت، منعم مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌ها، برزمینی مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان و معاونین نیز حضور داشتند.

این گزارش تکمیل می شود…

کد خبر 5972596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha