۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰

رییس دادگستری استان البرز تاکید کرد؛

اعطای مرخصی ۱۰ روزه به زندانیان مسیحی در راستای ماده ۱۹۷

اعطای مرخصی ۱۰ روزه به زندانیان مسیحی در راستای ماده ۱۹۷

کرج-رییس دادگستری استان البرز بر لزوم اجرای بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای اعطای مرخصی به محکومان مسیحی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز با همراهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و یکی از معاونان وی، معاون قضائی رئیس کل در امور نظارت بر زندان‌ها و اجرای احکام و ۹ نفر از قضات اجرای احکام دادگستری کل استان با حضور در ندامتگاه مرکزی کرج به مشکلات و درخواست‌های محکومین اجرای احکام کیفری کرج رسیدگی کردند.

حسین فاضلی هریکندی در حاشیه این بازدید با اعلام اینکه در دیدار روز جاری با ۱۷۶ زندانی محکوم قطعی، ملاقات و در خصوص درخواست‌های طرح شده دستورات مقتضی برای برخورداری از نهادهای ارفاقی انجام و در برخی موارد ارشاد قضائی ارائه شد گفت: در این دیدار، قضات در ندامتگاه مرکزی کرج حاضر و در دیدارهای انجام شده برای ۷ نفر پابند الکترونیک، ۱۷ نفر مرخصی، ۷ نفر تعلیق و آزادی مشروط، ۳۵ نفر مرخصی پایان حبس منتهی به آزادی، ۳ نفر زندان باز، اتخاذ تصمیم و در خصوص سایر زندانیان ارشادات قضائی انجام شد.

فاضلی هریکندی ادامه داد: در این دیدار همچنین مسئولیت قضات اجرای احکام کیفری یادآوری و تاکید شد که مسئولیت آن‌ها نسبت به سایر قضات مضاعف است و با حضور بیشتر در زندان و ملاقات چهره به چهره، مشکلات زندانیان بررسی و خواسته‌های قانونی آن‌ها باید با اولویت انجام شود.

وی ادامه داد: حتماً در بررسی‌ها باید دقت شود که در صورت جبران خسارت شاکی خصوصی و یا گذشت وی، نهادهای ارفاقی در دستور کار قرار گیرد؛ البته بدیهی است استفاده از نهادهای ارفاقی در مورد محکومان جرایم خاص که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند موضوعیت ندارد.

رئیس کل دادگستری البرز افزود: اعطای مهلت کافی به متهمان به منظور معرفی کفیل یا تودیع وثیقه تأثیر مهمی در کاهش بازداشت‌های کوتاه مدت و غیرضرور دارد.

وی بر لزوم اجرای بخشنامه رئیس قوه قضائیه برای اعطای مرخصی به محکومان مسیحی تاکید کرد و افزود: در راستای اجرای ماده ۱۹۷ از آئین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها، کلیه محکومان مسیحی که واجد شرایط قانونی مرخصی بوده و در زندان به سر می‌برند می‌توانند از شرایط اعطا شده برای ۱۰ روز مرخصی بهره برند.

تشکیل کارگروه اشتغال زندانیان فاضلی هریکندی با اعلام اینکه دستور داده است «کارگروه اشتغال» به منظور استفاده از ظرفیت اشتغال زندانیان در کارخانجات استان البرز ایجاد شود تشریح کرد: این کارگروه با اعضایی متشکل از دادستان مرکز استان، معاون نظارت بر زندان دادگستری کل استان، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان و معاون دادستان مرکز استان در امور اجرای احکام با بررسی درخواست‌های زندانیان استان برای انتقال به مراکز حرفه‌آموزی و اشتغال، به فوریت تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کد خبر 5980091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha