۹ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۳

پوتین: روابط ویژه میان روسیه و هند ادامه می‌یابد

پوتین: روابط ویژه میان روسیه و هند ادامه می‌یابد

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: پوتین از نتایج ریاست هند بر سازمان همکاری شانگهای و گروه- ۲۰ قدردانی و اعلام کرد: روابط ویژه میان روسیه و هند ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه کریسمس و فرارسیدن سال ۲۰۲۴ میلادی را به سران کشورها و دولت های خارجی تبریک گفت.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص آمده است: پوتین از نتایج ریاست هند بر سازمان همکاری شانگهای و گروه- ۲۰ قدردانی کرد و بر ادامه توسعه روابط چندجانب میان مسکو و دهلی نو تاکید کرد. علیرغم شرایط دشوار بین المللی، روابط ویژه بین روسیه و هند به نحو پویایی ادامه می یابد.

بیانیه مذکور ادامه داد: پوتین به شی جین پینگ (رییس جمهور چین) تبریک گفت و بر پویایی بالای همکاری های اقتصادی بین روسیه و پکن تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین، پوتین در پیام تبریک خود به پاپ فرانسیس، تعهد خود را به ارزش‌ های انسان‌ گرایانه و عدالت مورد توجه قرار داد. پوتین از میان کشورهای (قاره) آمریکا سال جدید پیش رو را به سران کشورهای بولیوی، برزیل، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه تبریک گفت. پوتین از سران کشورهای اروپایی هم سال نوی میلادی را به اوربان، ووچیچ و اردوغان تبریک گفت.

کد خبر 5980638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha