۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴

رییس جمعیت هلال احمر کشور:

عالی‌ترین نشان صلیب سرخ به جمعیت هلال احمر ایران اهدا شد

عالی‌ترین نشان صلیب سرخ به جمعیت هلال احمر ایران اهدا شد

مشهد- رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: به حرمت شهدا و زحمات هلال احمر، عالی‌ترین نشان صلیب سرخ به جمعیت هلال احمر ایران اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند ظهر یکشنبه در مراسم تشییع و تدفین یک شهید گمنام در مشهد مقدس اظهار کرد: اسناد بالادستی ما شهدا هستند. پیام و یاد شهدا باید در ذهن ما باشد و پیگیر آن باشیم که این از مطالبات جدی رهبری است و نباید هیچ‌وقت فراموش کنیم. باید همه بدانیم مدیون چه کسانی هستیم.

رییس جمعیت هلال احمر کشور افزود: امروزه جمعیت هلال احمر برگرفته از رفتار و اقدامات رزمندگان دفاع مقدس است و فرهنگی این چنینی دارد. اگر روزی به بیمارستان غزه حمله می‌شود، فردای آن روز تمام عزیزان امدادگر با الگو از مسیر شهدا، به خیابان میریزند و خشم و انزجار خود را اعلام می‌کنند.

وی افزود: این پیام ها به همه دنیا مخابره شده است. ۲۵۰۰ شهید امدادگر ما حول محور واعتصمو بحبل‌الله در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت کردند.

کولیوند بیان کرد: امدادگران در جبهه کمترین امنیت را داشتند و برای نجات جان حتی یک نفر تلاش کردند و با این نگاه در دفاع مقدس حاضر بودند. حالا هم در مباحث اجتماعی و چله دوم انقلاب، جوانان هلال احمر، دارند غوغا می‌کنند.

رییس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به خدمت رسانی ۵هزار نفر از جمعیت جوانان هلال احمر در دهه اخر صفر در مشهد گفت: این عزیزان در ۴ محور اسکان، درمان، ویلچررانی و امداد و نجات به زائران خدمت‌رسانی کردند.

وی افزود: عزیزان ما در هلال‌احمر ایمان و امیدافرینی را سرلوحه قرار دادند. لازم به ذکر است که به حرمت شهدا و زحمات هلال احمر، عالی‌ترین نشان صلیب سرخ به جمعیت هلال احمر ایران اهدا شد.

کولیوند اظهار کرد: ما علی رغم ان که خودمان گرفتار خیلی از بحران‌ها هستیم به کشورهای همسایه نیز کمک کردیم. همین مشهد در زلزله افغانستان سنگ تمام گذاشت. ما به پیشوای دینی خود نگاه می‌کنیم و دین را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم.

کد خبر 5981346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha