۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲

رییس کل دادگستری استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری نخستین همایش ملی اندیشه های قضایی رهبری در اراک

برگزاری نخستین همایش ملی اندیشه های قضایی رهبری در اراک

اراک- رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: همایش ملی اندیشه های قضایی رهبر معظم انقلاب با هدف شناسایی و تبیین علمی اندیشه های قضایی ایشان در بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سعید جزایی اظهار کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب به مسائل قضائی یک نگاه کارشناسانه، دقیق و علمی است که نشأت گرفته از تسلط معظم له به امور کلان قضائی است و فرمایشات ایشان در این راستا بسیار مؤثر و راهگشا است.

وی ادامه داد: همایش ملی اندیشه‌های قضائی رهبر معظم انقلاب با همت پژوهشگاه قوه قضائیه و با همکاری مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی)، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جمعی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: محورهای این اجلاسیه در ۱۴ موضوع دنبال می‌شود که برای هر استان یک محور تعیین شده است و محور «قوه قضائیه؛ تدابیر قضائی و نواندیشی‌ها»، مختص استان مرکزی است.

نماینده عالی قوه قضائیه بیان داشت: استان مرکزی دارای قضات مجرب، اساتید حقوق و حقوقدانان صاحب نظر می‌باشد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت مغتنم، گام کوچکی در تبیین محور، تدابیر قضائی و نواندیشی‌ها که به عنوان یکی از محورهای اجلاسیه کشوری اندیشه‌های قضائی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌باشد، برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین جزایی بیان کرد: مقالاتی که در اجلاسیه استانی مطرح می‌شود می‌بابست مبتنی بر مبانی علمی و نظری مقام معظم رهبری باشد و تا ۲۰ دی ماه به دبیرخانه این اجلاسیه از طریق سامانه مجله حقوقی به نشانی http://WWW.jlj.ir و همچنین به صورت فیزیکی در قالب لوح فشرده CD و ارائه به آدرس اراک-مجتمع دادگاه‌های تجدیدنظر استان مرکزی-طبقه زیر همکف-دفتر معاونت حل اختلاف استان مرکزی (نماینده پژوهشگاه قوه قضائیه) ارسال کنند و اجلاسیه استانی در مورخ ۲۸/‏۱۰/‏۱۴۰۲‬ در دادگستری کل استان مرکزی با حضور مقامات ارشد قضائی، علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: مقالاتی که اعتبار بالای علمی دارند در مجلات تخصصی حقوقی در سطح کشور و منطقه به چاپ می‌رسد و از ناحیه قوه قضائیه از برگزیدگان این اجلاسیه، در همایش ملی اندیشه‌های قضائی رهبر معظم انقلاب و در سطح ملی تجلیل و تقدیر خواهد شد.

کد خبر 5989063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha