۱۴ آذر ۱۳۸۶، ۱۲:۲۸

بوش اوایل 2008 به خاورمیانه می آید

بوش اوایل 2008  به خاورمیانه می آید

کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهوری آمریکا برای پیشبرد توافق میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی اوایل ماه ژانویه به خاورمیانه سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "گوردون جاندرو"، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید دیشب با اعلام این خبر، به جزئیات بیشتری اشاره نکرد. وی همچنین از تایید اخبار رسانه های صهیونیست درباره سفر بوش به فلسطین اشغالی خودداری کرد.

اعلام این خبر یک هفته پس از اتمام کار کنفرانس ناموفق آناپولیس در مریلند صورت می گیرد که طی آن سران تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل توافق کردند مذاکرات صلح را با هدف ایجاد یک کشور مستقل فلسطین تا انتهای سال 2008 آغاز کنند.

روزنامه عبری "یدیعوت آحارونت" به نقل از منابعی در دفتر "ایهود اولمرت"، نخست وزیر این رژیم گزارش داده بود بوش روز 9 ژانویه به اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) سفر می کند، اما معلوم نیست که وی با "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار داشته باشد یا خیر.

درصورت سفر بوش به فلسطین اشغالی این نخستین سفر وی طی هفت سال ریاست جمهوری اش خواهد بود. بار قبل که یک رئیس جمهور آمریکا از فلسطین اشغالی دیدار کرده بود، سال 1998 و توسط "بیل کلینتون" بود.

تنها سفر بوش به منطقه با هدف صلح خاورمیانه سال 2003 بود که در اجلاس شرم الشیخ در مصر شرکت و در عقبه اردن با "آریل شارون" نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و "ابومازن" دیدار کرد.

کد خبر 599046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha