۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

معاون وزارت کار:

حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد

حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد

بجنورد_ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حل بیکاری فارغ‌التحصیلان در کارگروه اشتغال استان به دستگاه‌های اجرایی تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار مهر محمود کریمی بیرانوند پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی، انگیزه‌سازی و تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی برای حل بیکاری فارغ‌التحصیلان باید انجام شود.

وی در ادامه افزود به دلیل ورود مستقیم استانداران در دولت سیزدهم به توفیقات چشمگیری در حوزه اشتغال دست یافتیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آمار و ارقام ثابت می‌کند که دولت سیزدهم نقش مهمی در حل معضل بیکاری داشته است، گفت: استاندار برای حل این معضل مطالبه از مسئولان دستگاه‌های اجرایی را انجام دهد.

بیرانوند با اشاره به اینکه وضعیت خراسان شمالی در برخی آمارها و شاخص‌ها امیدوار کننده است، افزود: در شاخص بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی که به ۴۶ درصد رسیده و نسبت اشتغال ۴۲/۸ که این نسبت اشتغال سه درصد بیشتر از میانگین کشوری است آماری امیدوار کننده تلقی می‌شود.

​​​​​​بیرانوند با اشاره به ایجاد سامانه جستجو شغل گفت: ۲۰۰ هزار شغل در پنج ماهه گذشته به این سامانه افزوده شده است که امیدواریم این سامانه در سطح استانی هم پیگیری شود.

وی در پایان اظهار داشت: خراسان شمالی از استان‌های پیشرو در پیشبرد ابلاغ‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

کد خبر 5990922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha