۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی خمین خبر داد؛

برگزاری‌ جشنواره غذای سالم همزمان با پویش ملی سلامت در خمین

برگزاری‌ جشنواره غذای سالم همزمان با پویش ملی سلامت در خمین

خمین- معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: جشنواره غذای سالم و نشست های آموزشی همزمان با پویش سلامت ملی در خمین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید امینی ظهر شنبه در نشست خبری پویش ملی سلامت اظهار کرد: در طرح غربالگری فشار خون و دیابت برای جمعیت بالای ۱۸ سال که همزمان با سراسر کشور در خمین نیز اجرایی شد، جمعیتی بالغی بر ۲ هزار و ۸۱۹ نفر مشکوک به فشار خون و ۹۵۵ نفر مشکوک به بیماری دیابت در این شهرستان شناسایی شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: در همین راستا در طرح غربالگری شهر خمین ۷۸۹ نفر به صورت قطعی مبتلا به فشارخون و ۴۰۴ بیمار مبتلا به دیابت شناسایی شد.

امینی با بیان اینکه خمین در طرح پویش سلامت رتبه سوم کشور را کسب کرد، افزود: در طرح غربالگری میانگین مبتلایان به فشارخون و دیابت در خمین ۵۱.۶ سال اعلام شده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد: همچنین پویش ملی سلامت با هدف کاهش مصرف نمک و لبنیات از اول تا ۱۵ بهمن ماه امسال در شهرستان خمین در حال برگزاری است.

امینی گفت: همزمان با اجرا طرح پویش سلامت، جشنواره غذای سالم، مسابقات فرهنگی و هنری، نشست‌های آموزشی و همچنین ایستگاه‌های اطلاع رسانی در شهرستان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: مراکز جامع سلامت در شهر خمین و روستاهای این شهر در تمام روزهای سال در خدمت شهروندان برای ارائه خدمات غربالگری هستند.

کد خبر 6006008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha