۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸

نماینده ولی فقیه در مازندران:

محصولات کشاورزی مازندران به دلیل نبود صنایع تبدیلی هدر می رود

محصولات کشاورزی مازندران به دلیل نبود صنایع تبدیلی هدر می رود

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی استان به دلیل نبود صنایع تبدیلی و بازاریابی به هدر می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی ظهر سه شنبه در نشست با جمعی از فعالان حوزه کشاورزی گفت: اقتصاد و تولید یکی از مولفه‌ها و مقوله‌های اساسی برای توسعه جامعه است که دولت باید نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشد.

وی با تاکید براین که کشاورزی پایه تولید و توسعه و همچنین کشاورزان منشأ خدمات در جامعه هستند و خدمتگزاری به این قشر زحمتکش جامعه یک توفیق الهی است، افزود: به رغم تلاش‌ها و برنامه ریزی های مختلف چالش‌های بسیاری در بخش کشاورزی وجود دارد که رفع آن نیازمند مدیریت و فعالیت جهادی است.

آیت الله لائینی گفت: دستیابی به چشم انداز مطلوب در بخش کشاورزی و دامداری نیازمند هم افزایی مجموعه‌ای از سیاست‌های دولت، نهادها و صاحبنظران است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و سیاست گذاری بر اساس بیشترین بازدهی در بخش کشاورزی امری ضروری است و انتظار داریم دولت به استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی نگاه ویژه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی در نبود صنایع تبدیلی و بازاریابی به هدر می‌رود باید در بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی نیز نگاه ویژه ای داشته باشند تا کشاورز متضرر نشود.

وی گفت: با برندسازی و توسعه فرآوری در بخش کشاورزی به ویژه در روستاها؛ توسعه مشاغل خانگی، توسعه اقتصاد در روستاها عملیاتی و در نهایت سبد اقتصاد خانوار غنی‌تر خواهد شد و مشکلات کشاورزان، باغداران، گله دارن و دامداران باید توسط اهل فن احصا و با ارائه راهکار مناسب برای رفع آن اقدام شود.

کد خبر 6009168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha