۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷

رییس دادگستری استان مرکزی:

زبان هنر نافذترین شیوه بیان مفاهیم و آموزه های اجتماعی است

زبان هنر نافذترین شیوه بیان مفاهیم و آموزه های اجتماعی است

اراک- رییس دادگستری استان مرکزی گفت:زبان هنر یکی از موثرترین و نافذترین شیوه ها برای بیان مفاهیم و آموزه های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید جزایی ظهر چهارشنبه در جشنواره ملی فیلم کوتاه شمعدانی‌ها در اراک اظهار کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه ابزارهای مختلفی برای آگاهی بخشی به جامعه نقش برجسته دارند که یکی از این ابزارها زبان هنر است که باید به درستی در جامعه تبیین شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: زبان هنر یکی از مؤثرترین و نافذترین روش‌ها جهت بیان مفاهیم و آموزه‌های اجتماعی بوده به طور حتم استفاده از آثار فاخر هنرمندان و چهره‌های پرنفوذ گامی مؤثر و نتیجه بخش برای آموزش خانواده‌ها، جامعه و گسترش فرهنگ گذشت و بردباری است چرا که هنر متناسب با ذوق و سلیقه مخاطب سخن می‌گوید.

حجت‌الاسلام جزایی با بیان اینکه جرایم مربوط به حوزه خشونت در استان مرکزی در زمره ۱۰ اتهام اول ورودی به دستگاه قضائی در سنوات گذشته بوده، گفت: دادگستری استان باتوجه به رسالت خود در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی از سال ۹۷ اقدام به تدوین و تصویب سند جامع پیشگیری از خشونت در سه محور نفی خشونت‌های خانگی خشونت‌های کلامی نوشتاری و خشونت در حوزه ضرب و جرح عمدی برای ۲۱ دستگاه اجرایی کرده است.

وی افزود: خوشبختانه استان مرکزی با مدد الهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی با انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از قبیل برگزاری جشنواره و همایشهای متعدد تدوین و تصویب سند جامع پیشگیری از خشونت، گامی مؤثر در کاهش و کنترل جرایم حوزه خشونت برداشته و به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۱ و ۹ ماهه امسال جرایمی از قیبل، توهین تهدید ضرب و جرح عمدی و نزاع دسته جمعی کاهش ۷ درصدی نسبت به سنوات گذشته داشته است.

رئیس دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه به دلیل اثر بخشی عمیق هنر در کاهش و پیشگیری از خشونت ارائه شد.

وی گفت: نخستین جشنواره ملی در سال ۱۴۰۰ با تولید ۳۶۵ اثر از وی ۲۹ استان و برگزیده شدن ۳۶ اثر به عنوان آثار منتخب جشنواره و پخش از طریق صدا و سیمای استان و اکران رایگان برای عموم مردم برگزار شد.

حجت الاسلام جزایی گفت: کارنامه موفق اولین جشنواره دادگستری استان با هماهنگی و هم افزایی در قالب انعقاد تفاهم نامه مشترک با سایر نهادهای دغدغه مند، سبب شد اجرای دومین جشنواره در دستور کار قرار گیرد که در این دوره بیش از ۲۰۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره بر تلاش در جهت برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: امیدواریم مردم با شرکت در انتخابات نیز، نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

کد خبر 6017790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha