۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۴۰

فرمانده هنگ مرزی آستارا خبر داد؛

کشف بیش از ۱۶ تن چوب جنگلی قاچاق توسط مرزداران آستارا

کشف بیش از ۱۶ تن چوب جنگلی قاچاق توسط مرزداران آستارا

آستارا- فرمانده هنگ مرزی آستارا از کشف بیش از ۱۶ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو توسط مرزداران این شهرستان خبر داد.

سرهنگ هادی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه قاچاق چوب و قطع غیرمجاز درختان جنگلی به تاراج بردن ثروت ملی است، اظهار کرد: دستبرد به منابع طبیعی ضرر جبران‌ناپذیری را به محیط زندگی وارد می‌کند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا افزود: در راستای اجرای طرح سراسری مقابله با قاچاق کالا و تحقق دستورالعمل امنیت محله محور، مرزداران غرب استان مستقر در گروهان خانبلاغی، حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی کامیون و یک دستگاه خودروی وانت نیسان که در حال تردد در محور آستارا به اردبیل بودند، مشکوک شده و برای بررسی آنها را متوقف کردند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا از کشف ۱۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق از در بازرسی از این خودروها خبر داد و تصریح کرد: در این راستا دو نفر متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام مرزبانی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده را بیش از ۳۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل داده شد.

کد خبر 6020291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha