۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱:۰۵

رییس جمهور کلمبیا در اجلاس کشورهای آمریکای لاتین؛

آمریکا و اتحادیه اروپا حامی اسراییل در بمباران مردم غزه‌اند

 آمریکا و اتحادیه اروپا حامی اسراییل در بمباران مردم غزه‌اند

«گوستاو پترو»در اجلاس کشورهای مشترک المنافع آمریکای لاتین و کارائیب با محکوم کردن نسل کشی در غزه، آمریکا و اتحادیه اروپا را حامیان کلیدی اسراییل در بمباران غیرنظامیان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور کلمبیا در سخنانی انتقادی علیه ادامه جنگ در غزه تاکید کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا از بمباران غیرنظامیان از سوی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

اسپوتنیک گزارش داد که «گوستاو پترو»، رئیس جمهور کلمبیا در اجلاس کشورهای مشترک المنافع آمریکای لاتین و کارائیب ( CELAC) با محکوم کردن واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش در حمایت از نسل کشی اسرائیل در غزه گفت: آلمان، فرانسه و سایر اعضای اتحادیه اروپا در کنار انگلیس و آمریکا از نسل کشی در غزه و فروریختن بمب بر سر غیرنظامیان حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد که باید جامعه جهانی ارتکاب جنایت بشری و نسل کشی اسرائیل در غزه را متوقف کنند؛ در غیر این صورت، فاجعه کشتار جمعی اروپا در حد فاصل سال‌های ۱۹۳۹-۱۹۴۵ تکرار خواهد شد.

‌پیش از این نیز، رئیس جمهور کلمبیا در مواضعی گفته بود که قتل و کشتار بیش از ۱۰۰ فلسطینی در صف دریافت غذا در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی نسل‌کشی است و ما را به یاد هولوکاست می‌اندازد.

ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۴ ماه است که به بمباران نوار غزه ادامه داده است و به گزارش سازمان ملل متحد، اسرائیل همه نواحی غزه را ویران کرده و در طی این مدت، یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر از ۲.۴ میلیون نفر را آواره کرده است و یک بحران انسانی فاجعه بار را در غزه پدید آورده است.

کد خبر 6043359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha