۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳

استاندار سیستان و بلوچستان:

همه برای امدادرسانی به سیل زدگان باید پای کار باشند

همه برای امدادرسانی به سیل زدگان باید پای کار باشند

چابهار_ استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: برای امداد رسانی به سیل زدگان جنوب استان، همه باید پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که پیش از ظهر امروز دو شنبه در چابهار برگزار شد، افزود: در حال حاضر، هیچ اقدامی در راستای کمک به تأمین زیرساخت‌های مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، نباید به بهانه تأمین اعتبار متوقف شود، بلکه هر کاری شروع شده باید سرعت گیرد، اعتبارات مورد نیاز هم با هماهنگی صورت گرفته به سرعت تأمین می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در مورد تأمین اعتبارات، مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: برای کمک و امداد رسانی به مناطقی که دچار سیلاب شده اند، تمامی دستگاه‌ها، شرکت‌ها و پیمانکاران باید پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه حوزه زیر ساخت سیستان و بلوچستان بسیار مهم است، تصریح کرد: جاده، برق رسانی، آب رسانی، مخابرات و خانه‌های بهداشت به صورت جدی پیگیری می‌شود، همچنین در حوزه بهداشت اگر به حضور تیم‌های بهداشتی نیاز است، باید اقدامات لازم به سرعت انجام شود و در صورت نیاز از دانشگاه‌های علوم پزشکی خارج استان استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: جهاد کشاورزی باید از امکاناتی که در اختیار دارد، برای مبارزه با مالاریا استفاده کند، همه باید به صورت شبانه روزی پای کار باشیم و با جدیت کارها را پیش ببریم.

کرمی اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر مشکلات مناطق سیل زده کم شده و اگر جایی مشکلی وجود دارد، همه مجموعه‌ها برای حل آن پای کار هستند.

وی گفت: در بحث تأمین ماشین آلات راهسازی نیز مشکلی وجود ندارد و به مجموعه راهداری سپرده شده که بخش خصوصی و پیمانکارانی که در بخش‌های دیگر کار می‌کنند، به کار گرفته شوند، چرا که اعتبار مورد نیاز تأمین شده و به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر راهداران با تلاش شبانه روزی و بسیج همه امکانات از جمله ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و سبک، برای ارائه خدمات و مرمت و بازگشایی راه‌های آسیب دیده در مناطق سیل زده مشغول فعالیت و امدادرسانی هستند.

شایان ذکر است در این نشست اعضا به ارائه گزارش فعالیت‌ها، درخواست‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

کد خبر 6045766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha