۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹

رییس جمهور:

تامین آب ایذه از سد کارون۳ تسریع می یابد

تامین آب ایذه از سد کارون۳ تسریع می یابد

اهواز- رییس جمهور گفت: تامین آب شرب و کشاورزی مردم ایذه، باغملک و رامهرمز از سد کارون۳ تسریع می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در جمع باشکوه مردم ایذه اظهار کرد: از اینکه در جمع باصفا، صمیمی و ارزشمند مردم ایذه قرار دارم بسیار خرسند هستم. برای بنده و همکارانم که در این جمع با شکوه و با محبت شما مردم هستیم توفیق است، این همه ابراز محبت شما حتماً به اعتبار آن است که بنده به عنوان طلبه خدمتگزار و ارادتمند به مردم و ولایت هستم.

رئیس جمهور بیان کرد: تاریخ این سرزمین همه نشانه‌هایی از رشادت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت مردم لر، ایل بختیاری و نشان دهنده آن است که مردم این سامان همواره ارزش‌های الهی و ارزش‌های این ملت را حفظ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاریخ ایل بختیاری و تاریخ این خطه، گواه بر این است که مردم این سرزمین در مقابل زیاده طلبی‌ها ایستادگی کرده‌اند، تصریح کرد: مقاومت مردم و ایل بختیاری در زمان قاجاریه، در دوران ستم شاهی پهلوی نشان داد که آنها مردمی علاقمند به دین، ارزش‌ها و انقلاب کشور هستند و همواره تاریخ گواه بر این بوده که غیرت در این مردم موج می‌زند.

رئیس جمهور گفت: حضور لرها و بختیاری‌های عزیز در دفاع مقدس حضور بسیار روشن است. ۳۳۰ شهدای عالی قدر این سرزمین، جانبازان و سرداران سرافراز این خطه همه گواه بر این است که مردم عزیز بختیاری چگونه ایستادگی و مقاومت کردند، سلحشوری، غیرت مندی، مقاومت و رشادت از خودشان نشان دادند و به جای گذاشتند لذا تاریخ ایل بختیاری و تاریخ این کشور گواه بر این است که آنچه امام فرمود عشایر ذخایر هستند و آنچه رهبری فرزانه انقلاب در مورد شما مردم فرمود که اینها جواهر و ذخایر ارزشمند انسانی هستند که همواره پشتوانه انقلاب اسلامی بودید و در عرصه‌های مختلفی دوستان را امیدوار کردید و دشمنان را ناکام گذاشتید.

رئیسی ادامه داد: در ایذه ما شاهد بودیم که در مقاطع مختلفی دشمن قصد توطئه و فتنه گری داشت امام مردم هوشیار، با بصیرت، ولایی و دوست دار انقلاب اسلامی دشمن را ناکام گذاشتند.

وی افزود: بنده به مردم شهرهای ایذه، باغملک، صیدون، میداوود، دهدز و همه مردمی که در این منطقه بزرگ بختیاری نشین هستند و به همه عزیزانی که با خیل عظیم جمعیت چه در درون این مکان مقدس و چه بیرون هستید ادای احترام می‌کنم.

تأمین آب شرب و کشاورزی منطقه

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات تأمین آب شرب و کشاورزی برای مردم منطقه اظهار کرد: انتقال آب از سد کارون۳ به شهرهای ایذه، باغملک، رامهرمز و … تسریع می‌یابد و وزیر نیرو همراه من است در این سفر تا این مسئله را تسریع دهد.

وی افزود: طرح انتقال آب به ایذه و باغملک به عنوان یک ضرورت با اولویت حتماً مورد تاکید است و توجه خواهد بود و همه موانع آن مترفع می‌شود تا آب به سرعت به مردم منطقه برسد.

رئیسی به مسئله بیکاری در ایذه اشاره کرد و گفت: مردم این منطقه و ایل بختیاری از دیر باز در بحث کشاورزی و دامداری فعال بوده‌اند و دولت برای رفع مشکل بیکاری مصمم است که از توسعه کشاورزی و دامداری حمایت کند و این مشاغل را تقویت کند.

فضای مناسب ورزشی برای بانوان

رئیسی همچنین گفت: اجرای طرح فولادی ورق با سرمایه گذاری شرکت‌های ایمیدرو و فولاد خوزستان و چند شرکت بزرگی که می‌توانند در اینجا سرمایه گذاری کنند باید تسریع شود، مقدمات را باید استاندار و وزیر صمت فراهم کنند تا سریعاً صنعتی که می‌تواند اشتغال ایجاد کند در این منطقه انجام‌گیرد.

وی افزود: موضوع ورزش و کشتی در ایذه و منطقه ایل بختیاری مهم است و اختصاص سالن مناسب و سالن چند منظوره برای بانوان اهمیت دارد و ان شاء الله فضای مناسب برای ورزش بانوان فراهم خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اعتبارات لازم برای فعالیت بیش از ۲۰۰ نفر از کسانی که برای فعالیت در بخش گلخانه‌ای اعلام آمادگی کردند، فراهم خواهد شد.

این منطقه است، تصریح کرد: اجرای طرح فولادی ورق با سرمایه گذاری شرکت‌های ایمیدرو، فولاد اهواز و چند شرکت بزرگی که می‌توانند در اینجا سرمایه گذاری کنند انجام شود و بنده از همین سخنگاه به وزیر صمت، استاندار و مدیران اعلام می‌کنم که تلاش مضاعف کنند تا سریعاً صنعت اشتغال با سرمایه گذاری ایمیدور و صنایعی که گفته شد در این منطقه ایجاد شود.

رئیس جمهور با اعلام اینکه ورزش مساله مهم دیگر جوانان منطقه است، گفت: در ایذه، ایل بختیاری و همه شهرهایی که نام بردم، موضوع ورزش به ویژه کشتی مهم است لذا یک سالن مناسب برای جوانان ورزشکار و دیگر یک سالن چند منظوره برای بانوان منطقه ایجاد شود تا مشاهده کنند فضای مناسب برای وضعیت آنها ایجاد شده است.

رئیسی اظهار کرد: عزیزانی که برای گلخانه اعلام آمادگی کرده و اکنون منتظر دریافت اعتبارات هستند، تخصیص اعتبارات ضرورت دارند. طبق بررسی که انجام داده ام اعلام کرده اند که بیش از ۲۰۰ نفر آماده این کار هستند که برای آنها اعتبارات تخصیص داده خواهد شد و ان شاءالله با همت شما در این منطقه کارهای بزرگ کشاورزی انجام گیرد.

وی با اشاره به باستانی بودن ایذه و منطقه، گفت: این منطقه تاریخی، باستانی و گردشگری است که فعال شدن اقتصاد گردشگری در این منطقه اهمیت دارد لذا سرمایه گذاری برای فعال شدن موضوع گردشگری در این منطقه موضوع منحصری است که دولت برای سرمایه گذاران و کارآفرینان در این زمینه و این منطقه که زمینه عالی دارد مساعدت خواهد کرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: خداوند متعال به این منطقه امکان و طبیعت زیبا داده که می‌تواند مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی باشد لذا فعال شدن حوزه گردشگری مساله مهمی است که باید دنبال شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه راه‌های ارتباطی موضوع دیگر خوزستان است که مورد توجه دولت بوده، تصریح کرد: راه‌های ارتباطی در این منطقه قه صورت خاص مهم است و ان شاءالله در این دوره از سفر نسبت به موارد با اولویت حتماً اقدام خواهد شد.

وی خطاب به جوانان بیان کرد: ازدواج، اشتغال و مسکن سه اولویت ما هستند که برای منطقه برنامه ریزی کرده ایم تا با امکانات موجود و کمک خود شما مردم عزیز و پرتلاش، مساله وام ازدواج و اعتباراتی که باید دولت تخصیص دهد، اشتغال و کار و همچنین مسکن در شهرهایی که اراضی آماده واگذاری مسکن وجود دارد در دستور کار استاندار، فرماندار و مدیران منطقه خواهد بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در کنار مشکلات و مسائل اقتصادی باید همواره مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، گفت: آقایان و خانم‌های ایل بختیاری و لرهای غیور این کشور، سرمایه فرهنگی ایل بختیاری، سرمایه این منطقه است لذا باید تلاش کنید این سرمایه عزیز یعنی سرمایه بزرگ فرهنگی، سنتی، آداب و رسوم ارزشمند شما، این فرهنگ غنی و اصیل که همواره با اعتقادات دینی، فرهنگی و ملی گرده خورده است، حفظ شود.

وی خطاب به مردم منطقه اظهار کرد: نمی‌خواهم آمدن من به این منطقه شعاری و نمادین باشد، بلکه می‌خواهم همراه با کار، تلاش و رفع مشکل از منطقه باشد. به طور مثال اگر مردم اعلام می‌کنند که مرکز درمانی مناسب لازم داریم، حتماً احداث و تأسیس مرکز درمانی مناسب در این منطقه ضرورت دارد و هر آنچه که شما خواستید در دستور کار دولت است.

رئیس جمهور افزود: به مدیران دولتی که در این جمع هستند می گویم من همواره به مردم گفته ام، ادارات و سازمان‌های ما باید نماد و نمود کارآمدی باشند و از زندگی مردم گره گشایی کنند یعنی زمانی که شخصی به به اداره‌ای مراجعه می‌کند احساس کند گره از کارش می‌شود؛ مبادا بشنوم روابط ناسالم جای روابط سالم را گرفته است، رشوه، فساد و روابط ناسالم در یک اداره و سازمان رخنه کرده است. ادارات و سازمان هایی که به نام نظام اسلامی خدمت می‌کنند باید همواره بدانند این مردم خوب، متدین، با بصیرت، مخلص، انقلابی و شهید داده باید احساس کنند ادارات و سازمان‌ها در تمام کشور و در این منطقه گره گشای آنها است.

کد خبر 6049401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha