۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

«مسطورا» طرحی برای زندگی با آیه های قرآن/حفظ ۳۰ آیه در رمضان

«مسطورا» طرحی برای زندگی با آیه های قرآن/حفظ ۳۰ آیه در رمضان

بیرجند-مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه «مسطورا» طرحی برای زندگی کردن با آیه های قرآن است، گفت:در این طرح قرار است ۳۰ فراز قرآنی در ماه رمضان مورد حفظ عمومی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی صبح شنبه در نشست خبری با موضوع طرح «زندگی با آیه‌ها» بیان کرد: در رمضان سال جاری طرح ملی مسطورا (زندگی با آیه‌ها) شکل گرفته که همه ضلع‌های فرهنگی کشور پای کار اجرای آن آمده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح در طول سه سال اجرایی می‌شود، گفت: برنامه بر این است که در هر استان ۳۰ فراز قرآنی در ماه مبارک رمضان مورد حفظ عمومی قرار بگیرد و در مراسم‌های جز خوانی و صدا و سیما، بیلبوردهای شهری و سایر برنامه‌ها این آیه‌ها مورد تأکید قرار گیرد.

۱۵۰ فراز ویژه قرآنی در طرح مسطورا

سالاری مکی اظهار کرد: در مجموع در این طرح در طول سه سال ۱۵۰ فراز قرآن مورد دقت، تدبر، حفظ و … قرار خواهد گرفت تا در نهایت تبدیل به یک گفتمان در جامعه شود.

وی از برگزاری جُنگ‌واره های خانوادگی و تهیه پیک دانش‌آموزی ویژه این طرح در استان خبر داد و افزود: بالغ بر هزار و ۲۰۰ مبلغ قرآنی از خارج و داخل استان در ماه مبارک رمضان در استان فعالیت خواهند کرد که در قالب کارگاه‌های تدبر قرآنی اجرای طرح مسطورا را در اولویت خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: همچنین مجموعه تولیدات مکتوب و رسانه‌ای برای این ۱۵۰ فراز همگی در سایت « https://zendegibaayeha.com » بارگذاری شده است تا همیشه در دسترس علاقه مندان باشد.

سالاری مکی گفت: همچنین در سایت طرح ملی مسطورا کتابچه حفظ؛ کتاب منبر برای عموم، منبر برای بانوان؛ منبرهای روزانه برای تبیین ۳۰ فراز متشکل از مواد سخن آیه روایت داستان…» بارگذاری شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: جهت شرکت در طرح ملی مسطورا علاقمندان عدد پنج را به ۳۰۰۰۱۹۳۸ ارسال نمایند.

همکاری هزار و ۲۰۰ مبلغ در عملیات رمضان

سالاری بیان کرد: بالغ بر هزار و ۲۰۰ مبلغ قرآنی از خارج و داخل استان در ماه مبارک رمضان در استان فعالیت خواهند کرد که در قالب کارگاه‌های تدبر قرآنی اجرای طرح مسطورا را در اولویت خواهند داشت.

وی در زمینه موضوع انتخابات اظهار کرد: شکرانه حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی این است که منتخبان دغدغه کار مردم را داشته باشند و گره‌های اجتماعی و اقتصادی موجود در خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف چون راه، پروژه ریلی استان و … را رفع کنند.

کد خبر 6050240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha