۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵

رییس زاده عنوان کرد؛

برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ صندلی های خالی دستیاری

برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ صندلی های خالی دستیاری

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: به رغم وجود بیش از ۹۰ هزار پزشک عمومی در کشور، درصد پُر شدن ظرفیت دستیاری برخی رشته های تخصصی در مرز بحران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، در مراسم روز علوم آزمایشگاهی که در سالن همایش رازی برگزار شد، نسبت به مسائل و چالش‌های جدی جامعه پزشکی کشور هشدار داد و خطاب به مسئولین کشور یادآور شد: چنانچه فرصت حل چالش‌ها و مسائل مرتبط با وضعیت جامعه پزشکی کشور را از دست بدهیم، نظام سلامت کشور در بسیاری از حوزه‌های پزشکی و سلامت دچار بحران خواهد شد و در چنین شرایطی حل این بحران‌ها به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه آمار ورودی دستیاری برخی رشته‌های تخصصی مانند (اطفال، بیهوشی و طب اورژانس) را بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت: مفهوم هر کدام از این آمارها این است که ما در آینده دچار چالش خواهیم شد و باید هر چه سریع‌تر چاره اندیشی کنیم.

رئیس زاده، افزایش ظرفیت‌های پزشکی را ساده‌ترین و کم اثرترین روش چاره جویی در حوزه کمیت و کیفیت مسائل جامعه پزشکی عنوان کرد و افزود: همه مسئولین و عزیزان بدانند چاره مشکلات جامعه پزشکی فقط در افزایش ظرفیت‌ها نیست بنابراین به همه مسئولین عزیز کشور و به بزرگان جامعه پزشکی عرض می‌کنم؛ پیش از آنکه این کلان چالش‌ها به بحران لاینحل تبدیل شود چاره‌ای بیاندیشند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه طرح چنین مباحثی از سوی جامعه پزشکی از منظر حفظ سلامت مردم است، اظهار داشت: مسئولین مسائل و چالش‌های جامعه پزشکی را واکاوی کنند و مشکلات حوزه‌های مختلف از جمله دارو، علوم آزمایشگاه، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و همه رشته‌های علوم پزشکی را در یابند ما هم در این مسیر مساعدت شأن می‌کنیم چرا که وظیفه ما بازگویی و هشدار به موقع مسائل و چالش‌ها است.

رئیس زاده در ادامه جامعه علوم آزمایشگاهی را چشم بینا و تیزبین جامعه پزشکی در تشخیص انواع بیماری‌ها دانست و به انجمن‌های فعال و هیأت مدیره های انجمن‌ها در این حوزه یادآور شد که از رصد تحولات آینده در حوزه علوم آزمایشگاهی غافل نشوند. در واقع از نقش بیگ دیتاها، بیومارکرها، پرسیژن مدیسن، پرسنولایز، مدیسن هوش مصنوعی و نقشه ژنتیک هر فردی که به تشخیص زودرس بیماری‌ها کمک می‌کند، غافل نشویم.

وی با بیان اینکه مجموعه این مباحث علوم آزمایشگاهی دنیا را دچار تغییرات جدی و بنیادین خواهد کرد، گفت: اگر ما از رصد این تحولات غافل بمانیم جایگاه خوبی را در آینده علوم آزمایشگاهی نخواهیم داشت. بنابراین استدعا دارم متناسب با نیاز کشور در این حوزه‌ها آینده نگاری شود و در دانشگاه‌ها بحث کنند و نسبت به بحث و پیگیری این تغییر و تحولات در کنگره‌ها و کنفرانس‌ها مبادرت لازم به عمل آورید.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به جایگاه حکیم اسماعیل جرجانی به عنوان یکی از مفاخر بزرگ کشور در بخشی از صحبت‌هایش در این مراسم حفظ و زنده نگه داشتن یاد مفاخر کشور را بسیار ارزشمند خواند و گفت: جامعه علوم آزمایشگاهی از اینکه خودشان را منتسب به طبیب همه اعصار وقرون می‌دانند باید بدان افتخار کنند و ادامه دهنده مسیر این مشاهیر بزرگ باشند. بنابراین اعضای علوم آزمایشگاهی به میمنت این نامگذاری و شکرانه این رخداد بزرگ زندگی نامه این حکیم بزرگ ایرانی را که از افتخارات ما است، مطالعه کنند.

وی گفت: حکیم جرجانی اولین پزشک در دوران اسلام است که کتاب عظیم و «ذخیرهٔ خوارزمشاهی» را به عنوان جامع‌ترین متن پزشکی به زبان فارسی کتابت کرد. ایشان حق بزرگی به گردن ما ایرانیان و فارسی زبانان در سراسر دنیا دارد، این کتاب بعد از «الحاوی» و «قانون ابن سینا» جامع‌ترین کتاب دوره خودش بوده است.

کد خبر 6084252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      1 0
      جناب رئیس زاده هم شما و هم ما می دانیم در 40 سال اخیر در حق پزشکان تبعیض روا شده است زیرا آنها تنها صنفی اند که نرخ تعرفه خدماتشان را اتحادیه شان تعیین نمی کند.چرا؟ پول خدمات صنوف را مردم می دهند و دولت برای جیب مردم دلسوزی نمیکند اما پول خدمات پزشکی را بیمه ها یعنی دولت میدهد
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      33 55
      راه حل استفاده از فارغ التحصیلان نخبه رشته های علوم پایه پزشکی در رشته های موردنیاز پزشکی می باشد
      • سهیل IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
        1 0
        پزشکان زرنگ تر از این حرفا هستن
      • الهام IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
        1 0
        پزشک‌ها دنبال منافع صنفی هستن فکر کردین این شانتاژهای رسانه ای واقعا دلیل بر مشکلات حوزه پزشکی هستش . اینا توی مساله تعرفه پزشکی به هدفشون رسیدن حالا توی رسانه ها رو آوردن به ظرفیت پزشکی و .... خودشون میدونن دارن چیکار میکنن .
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      74 5
      باید به دانشجویان دوره تخصص مجوز تاسیس مطب عمومی بدهند و حقوق هیات علمی و امتیازات آن برای دوره دستیاری پیش بینی کنند در غیر اینصورت کسی نمی تواند 16 سال در دانشگاه با جیب خالی درس بخواند
      • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
        4 1
        واقعا راست میگی خود من درس و تحصیلات دوره تخصصی دانشگاه ول کردم به خاطر بحران مالی الان هم کار آزاد دارم میکنم منی که درس خواندم دانشگاه رفتم بیمارستان پر برای کسی کار ندارن فقط هو انداختن کار های درمانی مثل روانشناسی و روانپزشکی تا خود جراحی ها عالیه ولی کو کجاست ما نمی‌بینیم چهار تا که از قدیم بود
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      26 7
      سلام پزشکان به خاطر هزینه زندگی در عمومی مانده اند اینها در تمامی رشتها خوبند امتحانی برای هیچ تخصص نیاز ندارندمخصوصا نخبگان امتحان برداشته شود انوقت نتیجه را خواهید دید
    • دکتر رضایی RO ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      10 17
      سلام ، کتب قانون و الحاوی و ذخیره خوارزمشاهی جامعترین متون پزشکی امروز جهان است.
    • اصغر IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      16 2
      اخذ دو تخصص رو در کلیه رشته های دستیاری آزاد بفرمایید.
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      10 11
      پزشک عمومی که تازه فارغ التحصیل شده اند در کشور زیاد است
      • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
        1 0
        آره زیاد ولی کار نیست برای پزشک عمومی یا بقیه رشته ها که در حوزه وزارت بهداشت هستند و حوزه خدمات درمانی بیمارستان ها پر و کسی نمی‌خوان مطب هم که جواز میخواد و زیر پای فیل می‌ماند یک سری کلینیک که اون ها را هم باید اجاره های سنگین بدی تازه پیدا کردن افراد و مریض و درمان جو با خودت اینم درس خاک بر سرم
    • بابک IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      1 0
      خیلی از نخبه ها رو با سهمیه ۵۰ درصدی خانم ها و سایر سهمیه ها باز ماندند.با اختلاف زیاد نمره قبول نمی شدند اما با ۴۰ امتیاز پایین تر خانمی اورولوژی قبول می شد.
    • رضا IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      2 0
      درآمد پایین زحمت زیاد آرایشگری درآمدش بیشتر است تا اطفال و ....
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      1 0
      سلام مشکل جامعه ما این که همه در امور پزشکی نظر میدن لطفا یاد بگیریم در اموری که تخصص نداریم صحبت نکنیم
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 0
      نیازهای جامعه پزشکی باید سنجیده و برطرف شود.اگر از نظر مالی تامین کنید صد در صد انگیزه پیدا می‌کنند به ورود به تخصص.ارزش،بدید به نخبگان حوزه پزشکی
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      1 0
      ویزیت فوق تخصص با سابقه 40 سال تحصیل و طرح گذرانی از دستمزد آرایشگر با 6ماه دوره کمتر است آفرین به تدبیر شما
    • مهندس IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 0
      تنها در پزشکی اوضاع وخیم نمیباشد، کار در ایران متاسفانه به افتضاح و ورشکستگی کشیده شده است، که در نتیجه این مملکت در تورم روزانه قرار دارد. فرهنگ محیط کار در ایران وجود ندارد، و آن چه که وجود دارد، بیشتر به بازی بازی و مسخره بازی شبیه است تا انجام صحیح کار.
    • شیرازی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 0
      سهمیه ها برداشته شده برای تخصص؟
      • ناشناس IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
        0 0
        برای رشته های غیر جراحی مثل اطفال داخلی طب اورژانس عفونی وبیهوشی اصلا نیاز به داشتن سهمیه نیست چون متقاضی ندارد
    • دانشجوی دکترای مدیریت شیرار IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 0
      بهترین راه پذیرش از مقطع لیسانس علوم پزشکی بطور مستقیم جهت این تخصصها می باشد
    • علی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      10 3
      سلام .یکی از راه حل جلوگیری از اوضاع اینه که ارتباط مالی پزشک و بیمار قطع بشه و پزشک نسبت به شغل های دیگه احقاق حق بشه
    • علی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      14 5
      مشکل در بودجه ای است که دولت و مجلس در نظر گرفتند سهم وزارت بهداشت ببینید نسبت به صدا و سیما که ۳۰۰درصد افزایش داشته چقدره
    • حسن IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      16 5
      آقای رئیس سازمان نظام پزشکی، دستمزد یه پیرایشگر از دستمزد یک پزشک بالاتره. و اگر آرایشگر خانمها باشه که دستمزدش چندین برابره دستمزد یه پزشک متخصص و حتی فوق تخصص هس.
      • ناشناس IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
        12 16
        تعداد بیماران به مراتب خیلیییی بیشترند، حتی پزشکان برای معاینه پنج دقیقه هم وقت نمیگذارند، از تشخیص بیماری عاجزند
    • صادقی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      23 7
      چه فایده ؟ از هر ۱۰۰ پزشک ، یک پزشک علم پزشکی داره ، یک ارتوپد باصطلاح کار بلد یک آمپول پی آر پی به جای ممنوعه در مچ پای عزیزی تزریق کرد ، یکساله اون مریض هنوز نمیتونه خوب راه بره ، میلیونها بابت تزریق و سپس فاجعه و عمل در بیمارستان ، میدانید چقدر خرج دست اون بیمار گذاشت ؟ شکایت شد تبرئه شد چراااا؟
    • صادقی IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      19 8
      آخه یعنی چی ؟ چرا راحت به هرکسی مدرک پزشکی و اجازه مطب و اجازه معروف شدن در اینترنت میدهند ؟ سپس مردم ساده لوح ایران گول میخورند خودشون را دست بعضی از این پزشکان بی تجربه میدهند ، برید نظام پزشکی و پزشک قانونی ببینید چقدر مریض برای شکایت از پزشک مراجعه کردند ، چه فایده عضو خراب شده مگر درست میشه ؟
    • داود IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      10 2
      سلام پزشکی و پرستاری در رشته اطفال بسیار سخت است و چون درآمد جبران کننده ای هم ندارد لذا طرفدار هم ندارد
    • سینا IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      12 21
      مخالفت شما با افزایش ظرفیت پزشکی از روی منفعت شخصی و صنفی هست وخوشبختانه گوش شنوایی برای بهانه گیری هاتون وجود نداره و نمیتونید با سنگ اندازی مانع این قانون عادلانه بشید مردم از کمبود پزشک رنج میبرند و برای دسترسی به پزشک مجبورند مسافت های طولانی رو طی کنند کاش انقدر که به فکر انحصار طلبی هستی ...
      • مجید IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
        0 0
        بزودی و با فارغ التحصیل شدن فوج عظیم پزشکان سهمیه ای جواب این حرف رو خودت عملا خواهی دید
    • ناشناس IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      7 2
      مشکلات معشیتی پزشکان ومقاومت در افزایش تعرفه ها بتهبیر افزایش بحران تورم متاسفانه راغب نیستن تلاش در رشته های پر دردسر لذا خروج از کشور ونهایتا تصمیم به ورود پزشکان از کشورهای همسایه بازهزینه های چند برابری پیشنهاد اینکه ارز ودلار و....کنترل کنید تورم مهار شود
      • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
        3 0
        ما کشور ما کلاف سر در گم با همین هزینه ها خیلی از پزشک ها درآمد اون حتی به اجاره مطب و کلینیک هم نمی‌رسد که حالا اگر گرانتر هم شود بدتر در نتیجه حرف شما درست ولی این گره کور کسی توانایی باز کردن آن را ندارد
    • یه ایرانی IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      7 6
      مردم به شکل اسفبار به دکتر ها و خصوصا دکتر متخصص دسترسی دارند ولی بعضی ها برای منافع شخصی خودشان مانع افزایش سهمیه دانشجوی پزشکی میشوند. خدا لعنتشان کند اه مردم نابودشان کند .خدمات در بیمارستان ها هم با انچه توسط دولت تبلیغ میشود هماهنگ تیست
    • الیما IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      9 4
      جوانی که تازه درسش تمام شده وبا اسم دکتر وجیب خالی اول زندگی هست چطور ادامه بده وتخصص بگیره تحصیل وکار با هم جواب میده
      • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
        4 0
        به خدا منخودم معدل الف دانشگاه هستم ولی الان که درسم تمام شده راغب نیستم برم ادامه بدهم و مطب بزنم هزینه وحشتناک بالا هست خود تحصيل بعدشم چی آیا کار هست
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      40 7
      یه کم دیگه میزان در صد خانواده های ایثار گر ،جانباز و شهدا رو بیشتر کنید ،بدون اینکه سر کتاب رو باز کنن قبول میشن و تمام صندلی ها پر میشه و دیگه خالی نیس
    • م یوسفیان IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      10 4
      سلام باید بین پزشک و دندانپزشک‌ها رقابت باشه در کیفیت هزینه و خدمات
      • کریم IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
        7 0
        الان دقیقا چه ربطی داره ؟!!!! مگه فیلد کاری یکیه که رقابت ایجاد شه . مجبوری واسه چیزی که حتی یک درصد سررشته نداری حرف بزنی ؟
    • یاعلی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      12 5
      فقط چسبیدن تارمو زنان این ام با این وضعیت تورم گرانی
    • RO ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      8 2
      اگر برای این رشته های دستیاری ، اطفال ، طب اورژانس ... ، مشوق مالی و انگیزه درآمدی در نظر گرفته شود ، حقوق و دستمزد بالاتر ، مشکل حل خواهد شد .
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      9 3
      کمتر عمومی قبول کنید هزینه بذارین یه چارتا متخصص خوب خوب عالی پرورش بدین خوب باشن منو که تا تو بغل عزرائیل فرستادن
    • ناشناس IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      8 14
      تعداد بیماران زیاد و تعداد پزشکان خیلی کمه، ظرفیت پزشکی رو خیلی افزایش بدهند،درعوض در دانشگاه بهشون سخت بگیرند،پزشکان با سواد و کاربلد تحویل جامعه بدهند.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      10 4
      سند محضری نشانه ظلم و بی عدالتی حکومت در حق پزشکان را لغو کنید تا پزشکان با وجود مشکلات معیشتی در تخصص شرکت کنند
    • دلسوز IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      1 2
      ابراز نگرانی کردن تاثیر و فایده ای نداره ، هر کسی که مدت کوتاهی در سیستم درمانی ایران کار کرده باشد این واقعیت را میبینه که عملا درمان و رشته های مرتبط با درمان نابود شده ، تنها جایی که فعالیت و گردش مالی دارد بخش جراحی و اعمال زیبایی هست و باقی رشته ها فقط ۳ راه دارند یا اونها هم کار زیبایی کنند …
    • دلسوز IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      8 2
      یا کار زیبایی کنند یا مهاجرت یا خودکشی. درمان رها شده و مافیای زیبایی شکل گرفته و چیزی که اصلا مهم نیست نظارت وزارتخانه و جان بیماران هست ، درمان هم که بهتره حرفی ازش نزنیم
    • زهره IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      12 0
      تا زمانی که پزشکان وکادردرمان مورد حمله وازارهای روحی روانی وبا مشکلات مالی دست وپنجه نرم میکنند همین اوضاع میشه دغدغه های شغلی و مالی بدترین فشار را براشون ایجاد میکنند یا مهاجرت ویا تغییر شغل تنها راهیه که براشون می مونه
    • محمد IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      3 0
      از رشته های علوم پایه یا پیراپزشکی با تعهد وآزمون پزشک جذب کنید مثل همین ازمون لیسانس به پزشکی اما با ظرفیت و شرایط بهتر هم پزشک با سواد و باتجربه جذب می کنید هم مشکل کمبود متخصصتون کمتر میشه
    • چاره IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      14 3
      تنها راه چاره ازاد سازی کامل تعرفه هاست. این طوری پزشکی که نوبتاش ۶ماهس با افزایش تعرفش نوبتاش یک روزه میشه پزشکی ام که سرش خلوته با کاهش تعرفه سرش شلوغ تر میشه و توزیع بیمار نرمال میشه و هم به نفع بیماره هم پزشک هیچ رشته ای ام خالی نمیمونه.
    • حسین IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      5 1
      دوران دستیاری خیلی سخت و طاقت فرساست و حق الزحمه خیلی ناچیزی هم به اونها داده میشه، حق الزحمه دستیاران رو باید خیلی خ بیشتر کنید، همچنین حق الزحمه یک دستیار مثلا زنان و زایمان، یا اطفال یا طب اورژانس یا جراحی با یک دستیار پوست و زیبایی نباید مثل هم باشه چون واقعا زحمتی که میکشن از زمین تا آسمان است.
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      4 2
      والا کشور های دیگه به جز چهار تا کشور کپی کار عقب افتاده مثل چین کپی کار و کره جنوبی همیشه زیر آمریکا کنکور دارند و گرنه سوئد سوئیس و فنلاند و آمریکا و استرالیا و نروژ و تمام کشور های جهان اول کنکور ندارند شما برو ببین وضعیت فاجعه بار نظام پزشکی چین و کره جنوبی بیماری سارس و بیماری کرونا
    • ناشناس IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      4 5
      رشته های پزشکی را افزایش دهید نگذارید مثل آموزش وپرورش بشه که استخدام نکردند تا زمانی که خیلی از کلاسها بدون معلم شد صدای مردم در آمد آن وقت مجبور شدن شروع به آگهی استخدامی زدند تو را به خدا نگذارید دچار این بحران شویم
    • مهدی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      5 1
      به رزیدنت ها حقوق و مزایای خوب بدید و این همه بیگاری از رزیدنت و اینترن نکشید تا وضع بهتر بشه
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      1 0
      بودجه این رشته ها رو افزایش بدین این رشته ها تو بیمارستان ها کار میکنن وپولی توش نیست دولت هم حمایت مالی ضعیفی از جهت تامین مالی در این رشته‌ها داره معلومه دانشجو پزشکی ترجیح میده رشته‌هایی رو انتخاب کنه که از نظر مالی تامین بشه
    • صنم LU ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      خیلی جالبه...وقتی به مطب پزشکان مراجعه میکنیم یانوبت اینترنتی به زور نوبت میشه وباکم محلی و خیلی سریع بیمارویریت میکنن.باید تعداد پزشک زیادبشه آزمون دستیاری باید ساده تربرگزاربشه....واماافرادی عادی بارتبه های۲۰۰۰ تا۴۰۰۰ که پول دانشگاه پردیس ندارن نمیتونن برن پزشکی بخونن .دولتی هم نمیشه.اونوقت سهمیه
    • صنم LU ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      خیلی جالبه...وقتی به مطب پزشکان مراجعه میکنیم یانوبت اینترنتی به زور نوبت میشه وباکم محلی و خیلی سریع بیمارویریت میکنن.باید تعداد پزشک زیادبشه آزمون دستیاری باید ساده تربرگزاربشه....واماافرادی عادی بارتبه های۲۰۰۰ تا۴۰۰۰ که پول دانشگاه پردیس ندارن نمیتونن برن پزشکی بخونن .دولتی هم نمیشه.اونوقت سهمیه
    • بابی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      1 2
      راهش اینه : سه چهارم دانشکده های پزشکی را تعطیل کنید . ظرفیت پذیرش پزشک عمومی را به شدت کاهش دهید . امتحان دستیاری را هم بردارید . با وجود اینترنت، کسی دیگر به دانش پزشک عمومی نیازی ندارد و همه باید در شاخه ای تخصص بگیرند .
    • US ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      1 0
      وقتی توجهی به جایگاه حساس وموثره کادردرمان نبست بایدم علاقه به این شغل بیادپایین.. خودم تواوضاع کرونادوسال کارکردم ولی کسایی استخدام شدن که دوروزکارکردن وهیچ علمی نداشتن بدون آزمون قبول کردن..که خودشون هم هنوزباورشون نشده به این راحتی استخدام شدنعدالتوزیرپاگذاشتن باتبصره های نابجاشون..
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      رفتار زننده تان با پزشکان و نخبگان کم کم نمودار می‌شود و شماها باعث هجرت آنان شدید ، و دانشجویان رفتار شماها را دیدند و به این رشته‌ها نخواهند رفت
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 0
      وقتیکه به استادان چه رزیدنت داشته عاشقانه حقوق هیئت علمی دولت میدهد آنها هم دانشجویان را اذیت میکنند تا جایی دیگر برود یا انصراف دهد نتیجه این میشود بازگو میکنند کسی نمایید ازجونشون سیر که نیستند
    • ناشناس IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      7 0
      شما مسولین جراح همیشه جو شانتاژ ایجاد می کنید که کسی سرنخ راپیدا نکند وتبدیل به کلاف سردرگم شود امروز تمام بودجه وزرات بهداشت وپول مردم داره میره به جیب رشته های جراحی چون ظرفیت را ۱۸ برابر کمتر از استاندارد دنیا نگه داشتید !!
    • ناشناس IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 0
      چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا جالب است که عده ای اظهار نظر های هدف داری بیان می کنند که سرنخ را بیشترتبدیل به کلاف سردرگم کنند تااذهان رامنحرف کنند وهمچنان به چپاول جیب مردم ادامه دهند تاظرفیت رشته های جراحی همچنان ۱۸ برابرکمتر ازدنیاباشد !
    • ناشناس IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      2 0
      شما اگر اختیار تصمیم گیری حمل ونقل وزارت راه وترابری را بدهید به دست رانندگان تاکسی آنها اول جیب خودشان ومنافع خودشان را تامین می کنند وبعد مردم تنهاراحل این است که پزشکان از سکان وزرات بهداشت ومدیریت مراکز تصمیم گیری کنارگذاشته شود .همان که دکتر طریقت منفرد بارها فریاد زد .
    • ناشناس IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      1 0
      تازمانی که طرح دکتر طریقت منفرد اجرا نشود وپزشکان از مدیریت وزارت بهداشت ومراکز تصمیم گیری کنارگذاشته نشوند وزارت بهداشت روی خوش به خودش نخواهد دید چون هر گروهی در درجه اول به فکر جناح ورشته خودش هست !!
    • ناشناس IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 0
      تازمانی که زمام اموروزرات بهداشت بدست پزشکان باشد آنها هم .همدیگررا نابود می،کنند وهم عده ای ازمردم را بیچاره می،کنند همچنانکه الان عده ای پزشک عمومی وعده ای رشته های اطفال وعفونی وبیهوشی بیچاره شدند ولی عده ای دررشته چشم وگوش،وارتوپدی دارند پول پارو می کنند. چون ظرفیت اطفال را زیاد وظرفیت چشم را
    • ناشناس IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 0
      هشدار هشدار به شما مردم دوست داشتنی وگرانقدر : حداقل ۸۵ درصد آمار واطلاعات واظهار نظرهای انجام شده جهت داروصرفابرای دفاع از گروه ورشته های خودشان وکاملا جهت دارمی باشند ومطالب طوری گفته شده که منافع خودشان تامین شود ونه منافع مردم !!!
    • ناشناس IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 0
      جناب دکترریس زاده از زمان دکترفاضل گرفته تا الان هیچکدام از جراحان واقعیت پشت پرده را نگفته اند وهمه آدرس غلط می دهید یک جراح ارتوپد ۲ عمل تعویض مفصل دریک روز انجام می دهد و۴۰۰ ملیون تومان می گیرد و۲۹ روز دیگر را بدنبال تفریح می رود ولی یک متخصص بیهوش باید ۶۰ روز کارکند تا این پول را بگیرد خب دلیل
    • ناشناس IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 0
      تازمانی که زمام امور پزشکی وظرفیت به اختیار جراحان باشد اوضاع را روبروز وخیم تر وپیچیده تر می کنند چون نان آنان درآب گل آلود وکلاف سردرگم خواهد بود وشدیدا درتلاشند که سرنخ پیدا نشود ومنافعشان درخطر نیفتد .وظرفیت جراحی زیاد نشود .
    • احسان IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      1 0
      از بس به دانشجوهای پزشکی پول مفت دادید. چیز عجیبیه ما که درسخون بودیم و رفتیم ریاضی و مهندسی نه دوران تحصیل حقوقی بمون دادن تازه پول تحصیل رایگان! هم میگیرن ازمون!!!
    • مجید IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      1 0
      پزشکان عزیز بجای ۷ سال وقت گذاشتن (۲سال برای قبولی رشته تخصص و ۴ سال درس تخصص و ۲ سال طرح تخصص) ، ۲ تا ۳ سال وقت بگذارید و به بهترین کشورهای اروپایی مهاجرت کنید و از شر این سیستم درمان که حق شما رو میخوره راحت بشید . در سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بیش از ۲۵۰۰۰ پزشک از ایران مهاجرت کردن
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 0
      ای آقا طب سنتی نه آزمایشگاه میخواد نه هوشبر نه واردات دارو
    • ناشناس IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      هنوز دررویای قدیم هستی ازخواب بیداربشید برای رشته های اطفال بیهوشی وداخلی وعفونی وطب اورژانس نیازی به سهمیه نیست چون متقاضی ندارد حالا توچسبیدی بازم به سهمیه؟