۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۳

ایجاد شبکه ملی زیست فناوری جلبک در دانشگاه آزاد اسلامی

ایجاد شبکه ملی زیست فناوری جلبک در دانشگاه آزاد اسلامی

پارک فناوری و شبکه ملی زیست فناوری در حوزه جلبک در دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت واحد شهر قدس صفادشت ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی نهمین جلسه شورای راهبردی شبکه آموزش، پژوهش و فناوری علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی بر فعال سازی برخی از رشته‌های علوم پایه از جمله زیست گیاهی و علوم شیمی با کاربردی کردن در حوزه جلبک تأکید کرد و به ارائه نکات مهمی از جمله فعال‌سازی طرح ایجاد اشتغال پایدار در دو سطح تولید خوشه‌ای و صنعتی، ایجاد پارک علم و فناوری جلبک و ترویج فرهنگ اقتصاد جلبک در سطح دانش آموزی و دانشجویی و جنبه‌های درآمدزایی و اشتغال آن پرداخت.

وی همچنین به راه‌اندازی هر چه سریعتر کنسرسیوم جلبک با نقش آفرینی واحدهای فعال دانشگاه و تخصیص سهم مادی و معنوی برای اعضای فعال هیأت علمی در حوزه جلبک تأکید کرد.

همچنین در این جلسه گزارش کاملی از اقدامات انجام گرفته در راستای ایجاد پارک فناوری و تشکیل شبکه ملی زیست فناوری در حوزه جلبک در دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت واحد شهرقدس ـ صفادشت توسط دکتر احمد محمدی رئیس سرای نوآوری بیوتکنولوژی جلبک ارائه شد.

کد خبر 6104061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha