۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۱

رییس پلیس فتای خوزستان:

باند کلاهبرداری در اهواز متلاشی شد

باند کلاهبرداری در اهواز متلاشی شد

اهواز- رییس پلیس فتای خوزستان گفت: باند بزرگ کلاهبرداری در سایت دیوار در اهواز شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: در پی مراجعه احدی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی در خصوص کلاهبرداری از او در سایت دیوار معادل ۱۶ میلیارد ریال به صورت اعطای دو برگه چک مجعول، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارشناسان این پلیس محرز شد و کلاهبرداران با سوءاستفاده از افراد معتاد و به وسیله معرفی آنان به یکی از بانک‌های شهرستان اهواز، اقدام به تهیه دسته چک کرده و برای کلاهبرداری از آن استفاده می‌کنند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: با تحقیقات گسترده پلیسی و اقدامات عملیاتی کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی و با هماهنگی قضائی، در عملیات غافلگیرانه چهار تن از اعضای باند در شهرستان اهواز دستگیر و به مقر پلیس فتا دلالت شدند.

وی از بررسی ابعاد گسترده این پرونده خبر داد و تصریح کرد: متهمان که در بازجویی اولیه منکر موضوع بوده اما پس از مواجهه با مستندات و ادله موجود، به بزه انتسابی اعتراف و اظهار کردند دسته چک‌ها را به بهانه کسب و کار با سوء‌استفاده از معتادان نیازمند و ارتباطاتی که با کارمندان بانک داشتند، دریافت و سپس برگ‌های چک را در قبال اخذ مبالغی به اشخاص دیگری می‌فروختند که پس از تکمیل تحقیقات متهمان به همراه پرونده به دادسرا اعزام و پس از تفهیم اتهام روانه زندان شدند.

رئیس پلیس فتای خوزستان ادامه داد: این باند کلاهبرداری مبلغی به میزان ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده و تاکنون بیش از ۲۰ نفر از مالباختگان شناسایی شدند.

سرهنگ حسینی تاکید کرد: شهروندان قبل از انجام هر گونه معامله در فضای مجازی و حقیقی، ابتدا اقدام به احراز هویت و تطبیق مدارک شناسایی طرف مقابل به صورت حضوری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش دهند.

کد خبر 6104187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha