۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲

رونمایی از مکمل غذایی پروبیوتیک‌ دام، طیور و آبزیان

رونمایی از مکمل غذایی پروبیوتیک‌ دام، طیور و آبزیان

محصول مکمل غذایی پروبیوتیک‌ دام، طیور وآبزیان با حضور معاون علمی رییس‌جمهور رونمایی شد تا ضمن ارتقای کیفیت فرآورده‌های دامی، صرفه‌جویی ارزی، خلق ارزش افزوده و رفع نیاز به واردات رافراهم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور محصول دانش‌بنیان دی پرو پلاس، رونمایی شد.

مریم تاج‌آبادی ابراهیمی، مدیرعامل شرکت توسعه دهنده این محصول دانش بنیان در مراسم رونمایی از آن، با اشاره به تولید این فرآورده مکمل پیشرفته، برای نخستین بار در کشور و توسط گروه تک‌ژن فید از زیرمجموعه‌های این شرکت دانش‌بنیان افزود: این مکمل غذایی پیشرفته، شامل طیف گسترده‌ای از افزودنی‌ها و مکمل‌های غذایی مورد نیاز دام و طیور است که به شکل پودر خوراکی سین بیوتیک توسط شرکت‌ دانش‌بنیان تک‌ژن تولید و تجاری سازی شده است.

این فعال حوزه دانش‌بنیان ادامه داد: سین بیوتیک تولید شده توسط متخصصان شرکت دانش‌بنیان تک‌ژن فید، ترکیبی از مواد غذایی و افزودنی‌های سودمند و فراسودمند مورد نیاز دام است که پروبیوتیک‌ها و پربیوتیک‌ها را شامل می‌شود.

تاج‌آبادی با اشاره به کارایی بالای پودرخوراکی سین‌بیوتیک دی پرو پلاس در ارتقای کیفیت محصولات دامی و ارتقای سلامت جامعه، عنوان کرد: اثربخشی بالای این محصول دانش‌بنیان برای افزایش پایداری و بهبود گوارش، سلامت و کارایی گله‌های دامی اثبات شده و به عنوان یک محصول پرکاربرد در تولید و پرورش دام در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: کارآزمایی‌های بالینی متعددی روی این محصول دانش‌بنیان انجام گرفته است و ضمن برخورداری از کیفیت و کارایی بالا، که تاثیر بالا و چشمگیر این محصول در کاهش ضریب تبدیل خوراک (FCR) به اثبات رسیده است.

بیش از ۷۰ محصول و ۳۰ پروژه در دست اجرا

محمود مقتدایی رئیس هیئت مدیره شرکت نیز در این نشست با اشاره به تامین نیاز داخلی و افق صادارتی این شرکت گفت: از ظرفیت تولید سالیانه پنج هزار تن پودر خوراکی سین بیوتیک «دی پرو پلاس» برخوردار است و شرکت ما به عنوان پیشتاز بازار، سهم قابل توجهی از بازار مکمل دامی سین بیوتیک در کشور را با خود اختصاص داده است.

مقتدایی افزود: این شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر سهمی بالای ۵۰ درصد از نیاز صنعت دامی کشور را در اختیار دارد و درصدد توسعه بازار برای افزایش برخورداری صنعت دام، طیور و آبزیان از این محصول دانش‌بنیان ایران‌ساخت است.

وی در ادامه گفت: شرکت دانش‌بنیان تک‌ژن موفق شده است ضمن تولید محصولاتی با کیفیت، کارآمدی و اثربخشی بالا منطبق با استانداردهای جهانی، زمینه ساز اشتغال ۳۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و دانش‌آموخته شود.

رئیس هیات مدیره شرکت تک ژن زیست تصریح کرد: با توجه به پیشتازی ایران در تولیدات علمی، توسعه فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان پروبیوتیک، ایران جایگاه نخست در منطقه را به خود اختصاص داده است و بر همین اساس، ظرفیت صادراتی خوبی برای این محصولات وجود دارد؛ به طوری‌که محصول مکمل دامی سین بیوتیک دی پرو پلاس اکنون در بیش از ۱۱ کشور منطقه به ثبت رسیده است.

مقتدایی با اشاره به صرفه جویی ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به مزیت‌های رقابتی این محصول اشاره کرد و افزود: با وجود این‌که نمونه‌های مشابه خارجی محدودیت وارداتی نداشتند در نهایت مزیت‌هایی همچون کیفیت بالا در عین قیمت بسیار پایین‌تر محصول تولیدی شرکت تک‌ژن، مسیر واردات این محصول را مسدود کرد و زمینه‌ساز صرفه‌جویی ارزی دست‌کم ۵۰ میلیون دلاری شد.

وی با بیان این که گروه تک ژن زیست در ۵ گروه مختلف بیش از ۷۰ محصول دارای پروانه ساخت دارد که به بازار عرضه شده اند، ادامه داد: حدود ۳۰ پروژه در حال اجرا در مجموعه وجود دارد که به صورت اختصاصی یا در همکاری با شرکت های دیگر در مرحله ساخت قرار دارند.در گروه تک‌ژن فید تلاش شده است که پروبیوتیک ها، مخمرها، واکسن ها از جمله واکسن آبزیان و کیت های شنایایی پیشگیرانه توسعه پیدا کند تا نیاز کشور به واردات این محصولات، برطرف شود.

کد خبر 6104308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha