۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۰۱

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد؛

جایگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی ایران در اهدای عضو از مرگ قلبی

جایگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی ایران در اهدای عضو از مرگ قلبی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، بر کاهش رنج بیماران خاص و صعب العلاج که تا پایان حیات به دارو و درمان نیاز دارند، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مشکی، روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم بزرگداشت هفته اهدای عضو و روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج در دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به مسائل بیماران خاص و صعب العلاج که باید تا پایان عمر تحت درمان و کنترل قرار گیرند، گفت: مشکلات این بیماران و رنجی که تا پایان عمر می‌کشند بر کسی پوشیده نیست، همچنین باید هزینه‌های بسیار سنگین درمان و دارو و تجهیزات پزشکی نیز به مشکلات این بیماران اضافه کرد.

وی با اشاره به دغدغه رهبری که فرموده اند باید کاری کنیم که بیمار جز رنج بیماری درد و دغدغه دیگری نداشته باشد، افزود: توجه نظام سلامت بر کاهش رنج و درد بیماران خاص و صعب‌العلاج متمرکز شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به هماهنگی با سازمان‌های بیمه‌گر برای تسهیل در روند رسیدگی به دارو و درمان بیماران خاص از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان تهران، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران بعد از دانشگاه شیراز در زمینه اهدای عضو از جایگاه برتری برخوردار است و در زمینه اهدای عضو از مرگ قلبی در کشور و جهان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

مشکی با اشاره به اقدامات واحد فراهم آوری در بیمارستان فیروزگر با انجام اهدای عضو از مرگ قلبی به خصوص پس از آمبولی ریه که برای نخستین بار در کشور صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: اقدامات اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی ایران بسیار رو به پیشرفت است.

در ادامه، کرمانچی رئیس اداره توانبخشی وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت ارائه خدمات توانبخشی در اهدای عضو، گفت: این خدمات جزو حلقه مفقوده نظام سلامت به حساب می‌آید و در تلاش هستیم تا مراکز این خدمات در کشور افزایش یابد.

وی افزود: جراحی‌های بسیار مهمی در کشور به ویژه در حوزه اهدای عضو انجام می‌شود که نیازمند ارائه خدمات بازتوانی قلبی و توانبخشی است تا بهترین نتایج از چنین جراحی‌هایی برای بیماران حاصل شود.

همچنین، سام زراعتیان نژاد دوانی رئیس بخش فراهم اوری اعضا و نسوج دانشگاه علوم پزشکی ایران، به تشریح ارائه خدمات و پیشرفت‌های اهدای عضو در طول ۸ سال گذشته در دانشگاه پرداخت و گفت: بهترین انگیزه برای پیشرفت‌های اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی ایران، خانواده اهداکنندگان و دریافت کنندگان اعضا هستند، به طور مثال برای اهدای عضو از بیمار مرگ قلبی که یک ماه پیش صورت پذیرفت و فرد نیز دچار آمبولی ریه شده بود یک تیم ۱۵۰ نفره تلاش کردند تا یک اهدای نادر در جهان صورت پذیرد.

در ادامه مراسم بزرگداشت هفته اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی ایران، دو نفر از اعضای خانواده‌های اهداکننده عضو، به بیان خاطراتی از بیمار اهداکننده خود پرداختند.

در این مراسم گزارش شبکه Press TV از بازتاب بین‌المللی نخستین پیوند اعضای بیمار آمبولی ریه و ایست کامل قلبی به عنوان یک دستاورد ملی در بیمارستان فیروزگر دانشگاه علوم پزشکی ایران به نمایش در آمد.

کد خبر 6104412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha