۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸

امام جمعه اردبیل:

نگاه اسلام به زن کاملا بر پایه عقلانیت و کرامت است

نگاه اسلام به زن کاملا بر پایه عقلانیت و کرامت است

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در مقابل تفکر شکست خورده غرب به زن نگاه اسلام به زن کاملا بر پایه عقلانیت و کرامت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدحسن در مراسم معرفی کتاب تا قاف کرامت اظهار کرد: این کتاب شامل تجارب، مطالعات و پاره‌ای تحقیقات بنده به جایگاه زن از منظر آموزه‌های دینی است که می‌تواند دست مایه تحقیقات وسیع‌تری در این حوزه شود.

وی خاطرنشان کرد: در این کتاب فجایعی که از تعریف زن شخیص بر پایه زیبایی ظاهری می‌تواند در جهان داشته باشد به تفصیل مطرح شده و با این دیدگاه بیان شده که اولین کسی که آسیب می‌بیند خود زن و جایگاه و کرامت انسانی اوست.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: متأسفانه نگاه غرب به زن نگاهی کاملا مبتذل است و اصلی‌ترین جایگاه زن که تزریق مهر و عاطفه در جامعه به ویژه نسل جدید است مورد بی توجهی قرار گرفته است.

عاملی گفت: درمقابل تفکر شکست خورده غرب به زن، نگاه اسلام به زن کاملا بر پایه عقلانیت و کرامت است و قوانین اسلام به هیچ کس اجازه نمی‌دهد بدون تعهد، فقط نگاه بهره بردارانه به او داشته باشد و در واقع تمام جنبه‌های زندگی و آینده زنان در قوانین اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: به دلیل نگاه عقلانی اسلام به زن در بسیاری از کشورها متفکران آزاداندیش به سمت آموزه‌های اسلامی در قِبال زنان گرایش پیدا کرده اند که این مسئله گاهی با واکنش حکومت‌ها هم روبه رو شده، اما مشکلات فراوان زنان در دنیا که نتیجه نگاه ابزاری غرب به زن است باعث شده تا هر روز شاهد پر رنگ شدن نگاه اسلام به زن در جهان باشیم.

کتاب «تا قاف کرامت» شامل ۲۰۰ صفحه نوشته دکتر سید حسن عاملی است که در سال ۱۳۹۴ توسط انتشارات خط هشت به چاپ رسید.

کد خبر 6105220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha