۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵

صحرایی:

صندوق ذخیره فرهنگیان باید پاسخگوی معلمان باشد

صندوق ذخیره فرهنگیان باید پاسخگوی معلمان باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان باید مورد بازنگری قرار گرفته و شفاف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضامراد صحرایی در حاشیه تقدیر از معلمان پرورشی و جهادی در خصوص آزمون کنکور تربیت معلم گفت: آزمون اختصاصی تربیت معلم در دهه اول اردیبهشت برگزار شد و تا حدود سه هفته دیگر نتایج اولیه آن اعلام می‌شود. بیش از ۹۰ هزار نفر برای مصاحبه اولیه دعوت خواهند شد تا ۳۰ هزار دانشجو معلم از میان آنان برگزیده شود.

وی با اشاره به اینکه این نخستین بار است که کنکور تربیت معلم برگزار می‌شود گفت: کانون‌های ارزیابی مستقر شده‌اند و امیدوارم با توجه به شیوه جدید انتخاب معلمان بتوانیم بهترین جوانان را برای شغل شریف معلمی انتخاب کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آزمون دبیری و هنرآموز که ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود گفت: بیش از ۳۳۰ هزار نفر در این آزمون با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا ۲۵ هزار دبیر برای دبیری دوره اول و دوم متوسطه و هنرستان‌ها انتخاب شوند. ان‌شاالله یک ماه پس از برگزاری آزمون نتایج آن هم اعلام خواهد شد و کانون‌های ارزیابی برای شناسایی معلمان مستعد سراسر کشور شکل خواهد گرفت.

صحرایی در خصوص اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان و عدم بازنگری در آن گفت: در برنامه هفتم توسعه حکمی گنجانده شده است مبنی بر اینکه هم اساسنامه صندوق ذخیره باید مورد بازنگری قرار گرفته و شفاف شود و هم اموال صندوق مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار گیرد و حتماً ۸۰ درصد آن هم در بورس عرضه شود تا شفاف سازی کامل اتفاق بیفتد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امانت معلمان در اختیار صندوق ذخیره فرهنگیان است و طبیعی است که باید به معلمان پاسخگو باشد و تمام تلاش خود را جهت احیا و ارتقای سرمایه معلمان به کار بندد

کد خبر 6106260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • لیکار IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      خوب شد گفتی تاحالا کسی نمی‌دانست باید کسی پاسخگوی کسی باشد
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      چرا اساسنامه رو تغییر نمیدن؟ مگه قرار نبود همه اموال بره توی بورس؟