۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶

سومین ایثار ماندگار سال جاری؛

جوان ۳۲ ساله گناوه‌ای به یک بیمار حیاتی دوباره بخشید

جوان ۳۲ ساله گناوه‌ای به یک بیمار حیاتی دوباره بخشید

بوشهر- مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اهدای عضو جوان ۳۲ ساله گناوه‌ای، به بیمار نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا باقری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «اسماعیل بهمیاری» از روستای بهمنیاری گناوه با رضایت این خانواده نوع دوست، سومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این جوان ۳۲ ساله که به دنبال تصادف موتورسیکلت دچار صدمه‌های شدید در قسمت‌های مختلف بدن شده بود حدود ۶ روز پیش در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه بستری‌شده بود که برای بررسی دقیق‌تر به بیمارستان سلمان فارسی بوشهر اعزام شد.

باقری گفت: بعد از مشخص شدن مرگ مغزی وی و تأیید پزشکان متخصص و با رضایت خانواده مهربانش، کبد این جوان ۳۲ ساله گناوه‌ای توسط تیم جراحی به سرپرستی دکتر کرمی و همراهی دکتر رضایی و دکتر مهرآوران برداشت شد و به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فرستاده شد.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: این ۱۱۸ همین برداشت عضو استان و سومین برداشت سال جدید است، همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6106261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha