۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۴

مدیرکل هماهنگی دفتر امور اقتصادی استانداری مازندران:

صادرات محصولات مازندران به روسیه ۱۳۶ درصد رشد داشت

صادرات محصولات مازندران به روسیه ۱۳۶ درصد رشد داشت

ساری- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از رشد ۱۳۶ درصدی صادرات کالاهای این استان به روسیه در طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی ظهر سه شنبه در جلسه وبیناری با استانداری ولگاگراد و نمایندگان شرکت‌های طرف روسی و مازندران در استانداری‌های دو طرح با اشاره به اینکه نشست‌هایی در این بخش با رویکرد افزایش تحرک دیپلماسی اقتصادی و تعمیق بخشیدن به ارتباطات طرفینی و دقیق کردن موضوعاتی که قابلیت ایجاد تفاهم و قرارداد را دارند شکل می‌گیرد و این ابتکار از سوی مازندران در سفر اخیر به روسیه پیشنهاد داده شد و مورد توافق قرار گفت، اظهار کرد: افزایش تبادلات با کشور روسیه، در راستای فعال سازی دیپلماسی اقتصادی و افزایش سطح تعاملات و جلسات با استان‌های متناظر از سوی سفارت ایران در روسیه و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران برنامه ریزی شده که در پی آن با همکاری دستگاه‌های دولتی و خصوصی استان جلسات مدونی در سطح دو استان متناظر تعریف و برگزار می‌شود.

وی با اشاره اینکه در این جلسه توانمندی‌های بخش خصوصی دو استان با رویکرد صادرات و واردات ارائه و تفاهمات اولیه شکل گرفت، افزود: مقرر شد اطلاع دقیق‌تر طرفین به اشتراک گذاشته شود و سفارت ایران در مسکو قرار است جلسه آتی با رویکرد مباحث گمرکی ارزی با مسئولین مرتبط با هر حوزه را تدارک ببیند.

حسینی با تاکید بر اینکه در راستای افزایش مناسبات و مراودات تجاری بین استان مازندران و استان‌های متناظر با کشورهای حوزه خزر که یکی از هدف گذاری‌های اصلی استان و سیاست گذاری دولت‌های مردمی ایران قوی و رویکرد مقام معظم رهبری در توسعه مبادلات تجاری با شرق است، صادرات مازندران در سال گذشته به کشور روسیه با رشد ۱۳۴ درصدی همراه بوده است، گفت: در این راستا قرار است رویداد مشترکی برای کشورهای عضو سی ای اس تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته صادرات از مازندران به کشور روسیه به لحاظ وزنی بیش از یک میلیون تن ثبت شده که با رشد ۱۳۶ درصد همراه بوده است، یادآور شد: این صادرات با ارزشی بیش از ۷۰ میلیون دلار با رشد ۱۳۶ میلیون دلاری همراه بوده است.

حسینی ادامه داد: واردات از کشور روسیه نیز ۸۹۲ هزار تن با رشد ۸۷ درصد بوده است که ارزش دلاری بیش از ۳۷۸ میلیون دلار را در پی داشته و این واردات با رشد ۵۴ درصد رخ داده است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم با پیگیری‌های صورت گرفته روند افزایش صادرات مازندران به روسیه افزایش چشمگیری داشته باشد.

کد خبر 6106354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha