۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان: ​​​​​​​

۴۲ کتابخانه زنجان برای توسعه خدمات نوین بازطراحی می‌شود

۴۲ کتابخانه زنجان برای توسعه خدمات نوین بازطراحی می‌شود

زنجان-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با وجود منابع محدود اعتباری، بازطراحی ۴۲ کتابخانه استان را به منظور توسعه خدمات نوین کتابخانه‌ای آغاز کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضاخانی در جریان بازدید مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از چند کتابخانه در زنجان، افزود: نوسازی و افزایش زیرساخت‌های مطالعه یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که از ابتدای فعالیت آن اقدامات بسیاری در این بخش انجام شد.

وی از بازسازی، بازطراحی و بهسازی چندین کتابخانه در استان زنجان خبر داد و گفت: امروزه مساله بازطراحی کتابخانه‌های عمومی و توسعه و تجهیز این مراکز با فناوری‌ها و تجهیزات جدید، همچنین تولید محتوای راهبردی نو برای کتابخانه‌های نسل جدید در کنار فضاسازی جذاب و منطبق بر نیاز کاربران به یک ضرورت در حوزه کتابخانه‌های عمومی تبدیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان همچنین از راه اندازی کتابخانه‌های سیار در محلات حاشیه شهر در کنار کتابخانه‌های سیار روستایی در این استان خبر داد و گفت: این طرح با بهره گیری از منابع ملی و با همکاری شهرداری در مناطق حاشیه شهر که فاقد کتابخانه است، اجرا می‌شود.

رضاخانی ادامه داد: فعالیت کتابخانه سیار به این شکل است که خودروهای طراحی شده برای این منظور در طول هفته در ساعت‌های مشخصی در محلات حضور پیدا می‌کند و به ساکنان محلات، خدمات کتابخانه ای را ارائه می‌دهد.

کد خبر 6106463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha