۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۹

در گفت و گو با مهر مطرح شد:

نقش موثر حضور در جام‌جهانی در لژیونر شدن بانوان فوتسالیست ایران

نقش موثر حضور در جام‌جهانی در لژیونر شدن بانوان فوتسالیست ایران

مربی فوتسال بانوان معتقد است حضور تیم ملی ایران در اولین دوره مسابقات جام جهانی می‌تواند درهای جدیدی را به روی بازیکنان کشورمان باز کند و تعدادی از آنها لژیونر شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس آخرین تصمیم شورای المپیک آسیا، مسابقات قهرمانی داخل سالن قرار است از ۲۰ نوامبر ۲۰۲۴ تا ۲ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آبان تا ۱۲ آذر ۱۴۰۳) به میزبانی مشترک شهرهای بانکوک و چونبوری تایلند برگزار خواهد شد. تیم ملی فوتسال بانوان ایران نیز بعد از حدود ۷ سال دوری از میادین بین‌المللی و بازی در یک تورنمنت رسمی قرار است در رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا به میدان برود.

نقش موثر حضور در جام‌جهانی در لژیونر شدن بانوان فوتسالیست ایران

عاطفه رضایی، مربی فوتسال در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص وضعیت تیم ملی فوتسال بانوان برای حضور در رقابت‌های پیش رو اظهار داشت: اردوهای تیم ملی مدت کوتاهی است که شروع شده است. اسامی نفرات دعوت شده به این اردوها نشان می‌دهد که فدراسیون دید خوبی به تیم ملی فعلی و مسابقات پیش رو دارد. خوشبختانه مسابقات لیگ برتر و سوپر لیگ ایران در بخش بانوان با وجود محدودیت‌ها هر ساله برگزار می‌شود که این امر اتفاق خوبی است و قطعا از دل همین لیگ استعدادهای خوب و جدید را در تیم ملی خواهیم دید.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید با وجود ۷ سال دوری از مسابقات مهم بازهم بتوانیم از عنوان قهرمانی خود در جام ملت‌ها دفاع کنیم؟ گفت: قطعا هدف فدراسیون همین است. درست است که ما ۷ سال بازی رسمی آنهم با تیم های قدرتمند را نداشتیم ولی لیگ پویایی در همه این سالها برگزار شده است که نشان از آمادگی بازیکنان دارد. امسال هم واقعا چه در لیگ برتر و چه در سوپر لیگ تیم های خوب، بازیکنان با استعداد و مربیان با دانش کم نداشتیم.

نقش موثر حضور در جام‌جهانی در لژیونر شدن بانوان فوتسالیست ایران

این مربی فوتسال در ادامه با بیان اینکه اگر حمایت باشد همه چیز امکان پذیر است؛ توضیح داد: رسیدن به قهرمانی در هر مسابقه‌ای سختی‌های خودش را دارد. اعتقادم این است که اگر فدراسیون حمایت همه جانبه‌ای از تیم ملی داشته باشد بازهم می‌توانیم در آسیا روی سکوی قهرمانی بایستیم. بر اساس آنچه که من پیگیری کردم خیلی از کشورهای همسایه ما حتی مسابقات لیگ هم ندارند به همین دلیل است که ما در فوتسال بانوان جام باشگاه‌های آسیا را نداریم، از همین منظر اگر بخواهیم توجه کنیم رسیدن به قهرمانی چندان برایمان دشوار نخواهد بود حتی اگر دست به تغییر تیم زده باشیم.

رضایی اضافه کرد: در حال حاضر تیم ملی دو رویداد مهم دارد. ابتدا باید در رقابت های داخل سالن شرکت کند و سپس در جام ملتها که از اهمیت بیشتری برخوردار است. برگزاری همین دو رویداد قطعا بعد از چندین دوره وقفه انگیزه مربی و بازیکنان را بالا می‌برد. زمانی که یک تیم انگیزه دارد قطعا می‌توان روی موفقیت آنهم حساب باز کرد. از همه این موارد مهمتر برگزاری مسابقات جام جهانی است که اتفاق خوبی برای این حوزه به شمار می رود.

وی ادامه داد: قطعا اگر بتوانیم در این رویداد شرکت کنیم درهای جدیدی می تواند به روی بازیکنان ما باز شود. تا به امروز ملی پوشان ما فقط این فرصت را داشتند که خودشان را به کشورهایی مانند کویت و عراق نشان بدهند ولی جام جهانی کاملا متفاوت است. بازیکنان ما پتانسیل خوبی دارند که اگر در جام جهانی خوش بدرخشنند می‌توانند در آینده به عنوان لژیونر در کشورهای اروپایی هم بازی کنند.

کد خبر 6106466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha