۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۵۴

نقد و بررسی «مدیر مدرسه» با حضور جمعی از اهالی تعلیم و تربیت

نقد و بررسی «مدیر مدرسه» با حضور جمعی از اهالی تعلیم و تربیت

نشست تحلیل و بررسی فیلم کوتاه «مدیر مدرسه» با حضور میکاییل دیانی کارگردان و جمعی از فعالان تعلیم و تربیت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نقد و تحلیل فیلم کوتاه «مدیر مدرسه» با حضور میکاییل دیانی کارگردان و جمعی از فعالان تعلیم و تربیت به میزبانی اندیشکده مرآت در خانه خلاق و نوآوری ستاپ برگزار شد.

میکاییل دیانی ضمن مرور فیلم‌های مستندی مانند «بیجه»، «بچه‌های زمین خاکی»، «اعتراض خاموش»، «فراموش شده‌ها»، «آن روز» و «یک روز به خصوص» و این‌که همواره در تولیدات خود به آسیب های اجتماعی پرداخته است این فیلم را محصول یک دغدغه درونی، بستر اجتماعی و داستان های واقعی دانست.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر مواجهه مدیران آموزش و پرورش با این اثر، گفت: در زمان پیش تولید، آموزش و پرورش استان تهران، حراست، روابط عمومی و بخش های مختلف استقبال خوبی از فیلمنامه کردند و همکاری بسیار مناسبی داشتند. ولی بعد از تولید واکنش های گوناگونی داشتیم ضمن اینکه در تایید فیلم با پیام های محبت آمیز و تشکر بسیاری از مدیران مدارس مواجه بودیم. البته منتقدان جدی هم داشتیم.

دیانی در پاسخ به نقدی مبنی بر اینکه این فیلم تضعیف کننده سیستم امنیتی است، گفت: تلاش خود را کردم که فیلم امنیتی نباشد و همه اتفاق ها در قالب آموزش و پرورش انجام شود.

در ادامه مهدیه ادیب معاون پژوهشی اندیشکده مرآت در همین رابطه به مساله عدالت آموزشی در فیلم اشاره کرد.

کارگردان «مدیر مدرسه» گفت: این فیلم صرفا به موضوعات سال ۱۴۰۱ نمی‌پردازد و سیری از چند دهه از اتفاقات مدارس را در بر دارد. اتفاقات سال ۱۴۰۱ و این فیلم بستری برای نمایش سایر دغدغه ها و اتفاقات رایج در مدارس است. این فیلم از پارامترهای خاصی عبور کرده است و با توجه به اینکه آموزش و پرورش استان تهران چندین مرحله به مطالعه نمایشنامه پرداخت اما نقدهایی اعم از حمایت «مدیر مدرسه» از هنجارشکنان، تفاوت رفتار مسؤول مربوطه با رفتار مسؤول در واقعیت و ... در نقد این اثر عنوان شد.

دیانی در پایان جلسه عنوان کرد که «مدیر مدرسه» قابلیت دارد تا به صورت یک فیلم بلند کار شود. وی از قصد خود در رابطه با ساخت فیلمی در مورد یکی از زندانی های سال ۱۴۰۱ گفت و یادآور شد که پذیرای دریافت نظرات و ایده های مناسب در راستای تولید این فیلم است.

کد خبر 6106550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha