۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان:

ورودی‌های اصفهان ساماندهی می‌شود / محورها ۶ خطه می‌شود

ورودی‌های اصفهان ساماندهی می‌شود / محورها ۶ خطه می‌شود

اصفهان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ورودی‌های اصفهان از همه جهات به دلیل میزان ترافیک و تردد در این محورها ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد دادخواه ظهر سه‌شنبه در بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های اداره راهداری و حمل و نقل استان اصفهان اظهار کرد: هدف از این برنامه ورودی‌های اصفهان برای بالابردن ضریب ایمنی محورهایی است که به شهر اصفهان منتهی می‌شود.

وی با بیان اینکه محورهای ورودی اصفهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ابراز کرد: برنامه‌هایی که برای ایمنی این محورها در دستور کار قرار دارد از جمله رفع نقاط حادثه خیز باید مورد توجه باشد چرا که ترافیک و تردد در این محورها به دلیل چهار راه ترانزیتی بودن و صنعتی بودن اصفهان بسیار زیاد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته قراردادهای خوبی برای ساماندهی محورهای ارتباطی استان اصفهان منعقد شد، گفت: یکی از این محورهای ارتباطی ورودی معلم است که حجم بالایی از تردد را دارد و این امر نیازمند ایمنی است، یکی از اقدامات مؤثری که در این زمینه می‌توانستیم انجام دهیم ایمن‌سازی رفوژ میانه محور بود که این امر را در ۲۵ کیلومتر در دستور کار قرار دادیم و سال گذشته ۵ کیلومتر از پل شریعتی تا پل خورزوق اجرایی شد.

وی افزود: رفوژ میانی این محور در عرض ۳ متر بازسازی شد وگاردریل‌ها نیز با مفصل حفاظی بتنی به وسط انتقال یافت و باعث افزایش ضریب ایمنی این محور شد.

دادخواه تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته تعداد حوادث در بزرگراه معلم به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی با دیگر ادارات و به ویژه اداره برق در بهبود ایمنی محورهای استان اصفهان و به ویژه بزرگراه معلم گفت: در این زمینه ضروری است که سیستم روشنایی در محور میانی ایجاد و نگهداری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه برای ساماندهی ۲۰ کیلومتر باقیمانده از بزرگراه معلم پیمانکار جدید معرفی شده است، افزود: زیرسازی رفوژ میانی این محور نیز در حال اجرا است و زیرسازی زیر نیوجرسی‌ها و نصب نیوجرسی‌های مفصلی نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همچنان مشکلات ایمنی و روشنایی بزرگراه معلم وجود دارد، ادامه داد: این امر نیاز به همکاری اداره برق و پلیس راه دارد.

نیاز به اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی بزرگ‌راه معلم

دادخواه اعتبار پیش بینی شده برای ساماندهی بزرگراه معلم را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از این اعتبار سال گذشته تأمین و بخشی نیز نیازمند اعتبارات استانی است.

وی با بیان اینکه ساماندهی زیرگذرهای بزرگراه معلم نیز در فاز بعدی در دستور کار است، افزود: زیرگذرهای سواره رو ساماندهی خواهد شد و ۶ خطه کردن محور و ساماندهی تابلوهای اطلاع رسانی نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در خصوص ساماندهی ورودی جاده نائین به اصفهان نیز گفت: نابسامانی ورودی از سمت فرودگاه وجود دارد که با به روزرسانی نیوجرسی‌ها این امر را مدیریت خواهیم کرد و در فاز اول از پل فرودگاه تا جیلان آباد و در فاز دوم از جیلان آباد تا سجزی را در دستور کار داریم.

وی گفت: مطالعات در این زمینه انجام شده و این پروژه به زودی آغاز خواهد شد.

دادخواه با اشاره به ساماندهی اتوبان فرودگاه نیز گفت: این مسیر ۱۲ کیلومتر است که از پل فرودگاه تا پل آفتاب به میزان ۹ کیلومتر است که تاکنون ۸ کیلومتر انجام و یک کیلومتر باقیمانده نیز در زمان مقرر اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نورپردازی و اضافه کردن یک لاین عبور به هر طرف ورودی شرق اصفهان در دستور کار است، گفت: مطالعات انجام شده و به زودی پیمانکار را معرفی خواهیم کرد.

۱۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی ورودی تشریفات اصفهان نیاز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه محور تشریفات اصفهان نیز ۶ خطه خواهد شد، افزود: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان در این محور هزینه شده و به ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز داریم.

وی ورودی اصفهان از محور بهارستان را نیز دیگر ورودی پرتردد اصفهان توصیف کرد و گفت: به صورت میانگین در هر شبانه روز در هر لاین این محور ۷۰ هزار خودرو تردد می‌کنند و جز ۷ محور پرترافیک کشور است.

دادخواه با بیان اینکه در این محور صنایع و مراکز جمعیتی ایجاد شده و تنها راه ارتباطی شمال به جنوب کشور از این محور عبور می‌کند، گفت: کوچک‌ترین اشکال در این محور منجر به ایجاد مشکلات زیاد ترافیکی می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در خصوص ساماندهی حفاظ میانی محور اصفهان – بهارستان اقداماتی صورت گرفت، افزود: این محور ۱۷ کیلومتر است که در فاز اول ۱۰ کیلومتر تا بهارستان انجام شده و نیوجرسی‌های استاندارد اجرا شده و ۷ کیلومتر تا پلیس راه شیراز نیز اجرایی خواهد شد.

اجرای زیرگذر کوی راه‌حق در دستور کار است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به لزوم ساماندهی تقاطع کوی راه حق نیز افزود: این منطقه خسارات زیادی را به همراه داشته است و برای این امر زیرگذری طراحی شده که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در بحث‌های ایمنی ورودی اصفهان از سمت جنوب ۱۵۰ میلیارد تومان بوده و ۱۱۰ میلیارد هم برای آسفالت هزینه شده که امیدواریم همه پروژه‌ها به انجام برسند.

کد خبر 6106564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha