۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۳۴

استاندار لرستان:

نرخ بیکاری در لرستان باید تک‌رقمی شود

نرخ بیکاری در لرستان باید تک‌رقمی شود

دورود - استاندار لرستان تأکید کرد: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند تلاش کنند سقف بیکاری استان را حداقل به یک‌رقمی کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در حاشیه شورای اداری دورود با اشاره به بازدید از واحدهای زیر مجموعه صنایع دفاع در دورود که به همراه اخلاقی مدیرعامل صنایع دفاع کشور انجام شد، اظهار داشت: طبق رایزنی که با مدیرعامل صنایع دفاع کشور داشتیم قول دادند که علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر در سال جاری برای ۱۰۰ نفر در سال آینده نیز اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: این میزان از اشتغال از طریق فعال‌شدن واحد صنعتی تولید چرخ‌های خودرو و هواپیما در دورود انجام خواهد شد.

استاندار لرستان در مورد سایر فعالیت‌های اقتصادی واحدهای زیر مجموعه صنایع دفاع در دورود، اظهار کرد: این مجموعه تا پایان امسال بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در دورود سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

شفقت، تصریح کرد: طی بازدیدی که از واحد دامداری زیر مجموعه اتکا داشتیم قول دادند که بخش‌های جدیدی از این دامداری تکمیل و ساخت و تجهیز واحد دام ریز نیز سرعت داده شود.

وی افزود: تأمین علوفه و غذای این دام‌ها نیز با استفاده از زمین‌های در دسترس این مجموعه انجام می‌شود.

استاندار لرستان در خصوص سایر برنامه‌های صنایع دفاع در دورود، گفت: طی بازدیدی که از چشمه بالادست شهر دورود داشتیم بنا شد با طرح آب منطقه‌ای و اعتبارات کمکی صنایع دفاع و مدیریت اجرایی استان بخش تأمین آب مطلوب برای بخشی از شهر در دستور کار قرار گیرد.

شفقت همچنین به کنارگذر شهر دورود اشاره و عنوان کرد: یکی از خطوط ترابری آن تا ۸۵ درصد پیشرفت دارد که با رفع مشکلات موجود توسط فرماندار شهریورماه این خط به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین به برگزاری شورای اداری دورود اشاره کرد و گفت: در این جلسه ایجاد اشتغال به‌ویژه برای دستگاه‌های اقتصادی در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت.

استاندار لرستان، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند تلاش کنند سقف بیکاری استان را حداقل به یک‌رقمی کاهش دهند.

شفقت بررسی صنایع خرد، واحدهای راکد و نیمه‌فعال که در اختیار بانک‌ها قرار دارند، اشتغال روستایی، صنایع تبدیلی کشاورزی را دیگر موارد تشریح شده در شورای اداری امروز عنوان کرد.

وی تأکید کرد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تمامی مدیران ذی‌ربط مکلف هستند در مورد فعال‌سازی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی دورود برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 6106820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha