۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم چهارمحال و بختیاری

قوانین و ساختار حفاظت از محیط زیست باید تغییر کند

 قوانین و ساختار حفاظت از محیط زیست باید تغییر کند

شهرکرد- دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است قوانین حفظ محیط زیست تغییر کند تا محیط بانان بتوانند بر اساس قوانین جدید از محیط زیست دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی شامگاه جمعه در آئین تجلیل از محیط بانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۲ درصد مساحت استان چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارند اظهار کرد: این استان از تنوع گیاهی و جانوری بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: برای حفاظت و حراست از محیط زیست این استان به بیش از ۳۵۰ محیط بان نیاز است و این در حالی است که اکنون ۱۰۵ محیط بان در این استان فعال هستند.

موسوی خاطر نشان کرد: لازم است قوانین و ساختار حفظ از محیط زیست تغییر کند تا محیط بانان به عنوان ضابطان قضائی بتوانند براساس قوانین جدید از محیط زیست حراست کنند و در زمان وقوع حوادث بتوانند از سلاح استفاده کنند.

وی با اذعان بر اینکه محیط‌زیست یک امانت است که از نسل‌های قبلی به ما رسیده است گفت: باید از محیط زیست به گونه‌ای مراقبت کنیم که بتوانیم به نسل‌های بعدی تحویل دهیم.

موسوی تاکید کرد: باید در راستای حفاظت و حراست از این موهبت الهی تلاش جدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود امکانات بهتری در اختیار محیط بانان قرار گیرد گفت: محیط بانان با همه کمبودها توانسته‌اند وضعیت حفاظت را در شرایط ایده الی قرار دهند.

کد خبر 6109641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha