۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۴

جمع‌آوری ۱۲ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه مشعل

جمع‌آوری ۱۲ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه مشعل

یک مقام مسوول گفت: با تکمیل و راه‌اندازی دو ردیف الکتروکمپرسور گازی در این شرکت حدود ۱۲ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه مشعل جمع‌آوری و از سوختن سرمایه ملی جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی بیان کرد: تلاش بی‌وقفه برای جمع‌آوری گازهای همراه در دولت سیزدهم در این شرکت به روزهای خوبی رسیده است و این نشان‌دهنده عمل به وعده است.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر، نخستین الکتروکمپرسور گازی مربوط به پروژه جمع‌آوری گازهای مرحله دوم راه‌اندازی و به شرکت نفت و گاز گچساران تحویل داده شد. با راه‌اندازی این ردیف، حدود ۶ میلیون فوت‌مکعب از گازهای غنی مربوط به گازهای همراه مرحله دوم واحد بهره‌برداری گچساران یک، جمع‌آوری و خوراک توربوکمپرسورهای ایستگاه تقویت فشار گاز گچساران یک، تأمین شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: با تکمیل و راه‌اندازی دو ردیف الکتروکمپرسور گازی در این شرکت حدود ۱۲ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه مشعل جمع‌آوری و از سوختن سرمایه ملی جلوگیری می‌شود.

کمالی بیان کرد: به همین منظور، پروژه‌های مشابه مربوط به گاز تانک در واحدهای بهره‌برداری گچساران یک و دو در دست اقدام است و به امید خدا در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شوند.

کد خبر 6109720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha