۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۴۱

درگیری‌های مسلحانه در شهر «زاویه» لیبی/ ۲۲ نفر کشته شدند

درگیری‌های مسلحانه در شهر «زاویه» لیبی/ ۲۲ نفر کشته شدند

مقامات لیبی اعلام کردند که تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های مسلحانه در شهر زاویه در غرب این کشور به 22 نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «اسامه علی» سخنگوی آمبولانس و خدمات اضطراری در طرابلس، پایتخت لیبی اعلام کرد که در نتیجه درگیری‌های مسلحانه در جنوب شهر «زاویه» در غرب لیبی، ۲۲ نفر کشته شدند.

اسامه علی در واکنش به احتمال توقف درگیری‌ها پس از میانجی‌گری افراد سرشناس و شیوخ قبایل این شهر گفت که «میانجی‌گری اصولا در حل درگیری‌ها موفق بود و ما موفق شدیم. منتظر نتایج آن باشید که ساعت ها می گذرد، به این معنی که درگیری‌ها به طور کامل و بدون ترس از تکرار آن متوقف شوند.

در همین راستا، نهاد پشتیبانی سازمان ملل در لیبی از مقامات لیبی خواست تا از غیرنظامیان محافظت و مراقبت کنند و خواستار توقف فوری درگیری‌های مسلحانه که در سحرگاه روز شنبه ۱۸ مه در جنوب شهر زاویه رخ داد، شد.

نهاد پشتیبانی سازمان ملل در لیبی با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی که نسخه‌ای از آن در اختیار اسپوتنیک قرار گرفته اعلام کرد که «هیات پشتیبانی سازمان ملل در لیبی از نزدیک درگیری‌های متناوب در الزاویه را دنبال می‌کند که قبلاً نیز رخ داده و هم‌اکنون نیز گزارش می‌شود که این درگیری‌ها منجر به برخی تلفات از جمله غیرنظامیان شده است.» .

کد خبر 6111419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha