۲۲ شهریور ۱۳۸۷، ۱۶:۵۵

شماره جدید ماهنامه جهان کتاب منتشر شد

شماره جدید ماهنامه جهان کتاب منتشر شد

ماهنامه جهان کتاب با بررسی جدیدترین کتاب مشترک آنتونیو نگری و مایکل هارت "انبوه خلق: جنگ و دموکراسی در عصر امپراتوری" و نیز مطالبی درباره ادبیات و شعر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جهان کتاب با گفتاری از "ری برادبری" با عنوان "نسخه ای برای زیستن / نوشتن ..." آغاز می شود که در آن وی بر اهمیت نوشتن برای نویسندگان تاکید کرده است.

گفتگوی زاون قوکاسیان با آزاد ماتیان مترجم غرلیات حافظ و رباعیات خیام به زبان ارمنی از دیگر مطالب این نشریه است.

نئولیبرالیسم در پوشش "انبوه خلق و امپراتوری" عنوان مطلبی است از زهره روحی که در آن مروری شده است بر کتاب مشترک آنتونیو نگری و مایکل هارت "انبوه خلق: جنگ و دموکراسی در عصر امپراتوری" که توسط رضا نجف زاده ترجمه و از سوی نشر نی منتشر شده است.

نگری و هارت در سال 2002 نیز کتابی را با عنوان امپراتوری (Empire) منتشر کردند که تا کنون یکی از پرفروشترین کتابهای اروپا بوده ‌است. آنها در این کتاب پایان دوران "پرولتاریای سنتی" و آغاز دوران "پرولتاریای کامپیوتری" را مطرح کرده بودند.

گفتکو با فاطمه کشاورز - استاد ادبیات فارسی و ادبیات تطبیقی دانشکده مطالعات زبان های آسیایی و خاورمیانه در دانشگاه واشنگتن - به بهانه انتشار کتاب "یاسمن و ستاره ها؛ چیزی بیشتر از لولیتاخوانی در تهران" از وی یکی دیگر از مطالب جهان کتاب را شامل می شود.

این ماهنامه همچنین مروری دارد بر آثار محمود درویش و ان لمتون - دو اندیشمندی که اخیرا درگذشتند.

شماره های پنج و شش ماهنامه 60 صفحه ای جهان کتاب با بهای 1000 تومان منتشر شده است. 

کد خبر 748265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha