۱۹ فروردین ۱۳۸۸، ۱۲:۳۰

دیلی تلگراف خبر داد:

رخنه جاسوسان چینی و روسی در فضای الکترونیکی آمریکا

رخنه جاسوسان چینی و روسی در فضای الکترونیکی آمریکا

یک روزنامه انگلیسی از رخنه جاسوسان روسی و چینی در عرصه الکترونیکی ایالات متحده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه دیلی تلگراف با اعلام این مطلب در ادامه نوشت : صنایعی که از روسیه و چین وارد آمریکا می شوند برای رخنه در فضای الکترونیک آمریکا و پی بردن به نحوه کنترل آن فعالیت می کنند.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز با چاپ این مطلب نوشت : مقامات رسمی می گویند جاسوسان سایبر قصد ندارند تا سیستم الکترونیکی آمریکا را منهدم کنند اما این جاسوسان می توانند در زمان جنگ و با بحرانهای دیگر دردسر ساز باشند.

در همین رابطه یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا گفت : چینی ها تلاش دارند تا به زیرساختهای ما دسترسی داشته باشند.

به گزارش مهر، از دو سال قبل تا کنون آمریکا مرتبا گزارشهایی را درباره جاسوسی چین و روسیه از این کشور منتشر کرده و اعلام می کند که جاسوسی روسیه از آمریکا به حد جنگ سرد رسیده است.

در همین رابطه "مایک مک کانل" رئیس وقت سازمان اطلاعات ملی آمریکا در تاریخ 27 شهریور ماه 1386 در جلسه کمیته قضایی کنگره آمریکا درباره تصویب قانون گسترش اختیارات دولت در استراق سمع و کنترل ارتباطات الکترونیکی درداخل و خارج آمریکا گفت: سرویس های اطلاعات خارجی چین و روسیه از جمله سازمان هایی هستند که درباره سیستم های حساس و حفاظت شده، تاسیسات و پروژه های توسعه آمریکا اطلاعات جمع آوری می کنند و تلاش های آن در حال رسیدن به سطح فعالیت در دوران جنگ سرد است. 

پس از آن بود که سرویسهای اطلاعاتی انگلیس، چین را به جاسوسی از ابر رایانه های ادارات و نهادهای این کشور متهم کردند و در اقدامی بی سابقه، رئیس MI5 ( سرویس امنیتی انگلیس ) نامه ای هشدار دهنده به 300 نفر از روسای بانکها و نهادهای این کشور و همچنین حسابداران انگلیسی ارسال کرده و در این نامه به آنها درباره تلاش جاسوسان چینی برای جمع آوری اطلاعات از موسسات انگلیسی در "فضای وب" هشدار داده است.

گزارش وال استریت ژورنال پس از منتشر می شود که مسکو آمریکا را متهم به جاسوسی از روسیه با استفاده از پایگاه ماناس در قرقیزستان کرد. 

کد خبر 856765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha