۲۳ تیر ۱۳۸۸، ۱۳:۴۹

نوروزی خبر داد:

72 درصد از ظرفیت مراکز معاینه فنی خودروهای تهران خالی است

72 درصد از ظرفیت مراکز معاینه فنی خودروهای تهران خالی است

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: هم اینک 72 درصد از ظرفیت مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در شهر خالی است که به همین دلیل مجبور به کاهش ساعت کاری مراکز معاینه فنی در تهران شده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس وحید نوروزی اظهار کرد: ساعت کاری مراکز معاینه فنی پیش از این از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 بود و یک مرکز نیز به صورت شبانه روزی فعالیت داشت اما به دلیل عدم مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی و خالی بودن پیش از 70 درصد از ظرفیت این مراکز ساعت کاری مراکز معاینه فنی از 8 صبح تا 20 ساعت تقلیل یافته است.

وی با بیان اینکه مراکز بخش خصوصی معاینه فنی نیز ساعت کاری خود را تا ساعت 18 عصر کاهش داده اند افزود: همچنین در اقدامی دیگر به اجبار مراکز معاینه فنی مستقر در نمایندگی و تعمیرگاه های مجاز ایران خودرو و سایپا که براساس تصمیم کمیته سه نفره سازمان محیط زیست، راهنمایی و رانندگی و شهرداری تهران شکل گرفته بود و 80 نمایندگی مجاز مجوز معاینه فنی خودورها را دریافت کرده بودند اکنون به دلیل عدم مراجعه خودروها تعداد از نمایندگی و تعمیرگاه ها به 50 مرکز کاهش یافته است.

مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: در صورت ادامه روند کنونی و بی توجهی به اجرای قانون در مورد ادامه فعالیت مراکز معاینه فنی در نمایندگی های مجاز سایپا و ایران خوردو تصمیم گیری خواهد شد. زیرا شهرداری تهران هزینه های زیادی را برای فعالیت مراکز معاینه فنی متقبل می شود و اگر قرار باشد این هزینه ها نتیجه ای در برنداشته باشد روند کنونی چیزی جز ضرر برای شهر و شهروندان در بر ندارد.

نوروزی با بیان اینکه از مدیران ارشد مجموعه های تصمیم گیر درخواست می کنیم در این زمنیه تصمیم مناسبی اتخاذ کنند گفت: با اغاز پاییز و افزایش آلودگی هوا و احتمال ایجاد اینورژن به طور حتم دوباره اعمال قانون به طور جدی پیگیری می شود که این امر موجب افزایش حجم مراجعات به مراکز معاینه فنی می شود و امیدواریم در آن مقطع متهم نشویم که چرا ظرفیت مراکز معاینه فنی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: خالی بودن بیش از 70 درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی سبب می شود که نتوانیم مراکز معاینه فنی را به بخش خصوصی واگذار کنیم که در این مورد بی توجهی به قانون را مهمترین مانع برسر راه خصوصی سازی مراکز معاینه فنی می دانیم.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران خاطر نشان کرد: اگر قوانین درست اجرا شود نه تنها بحث مراکز معاینه فنی برای بخش خصوصی بسار جذاب خواهد شد بلکه برای ستاد مرکز معاینه فنی هم بسیار مناسب است که کارهای اجرایی را به بخش خصوصی واگذار کرده و نظارت جدی بر کیفیت فعالیت ها داشته باشد.

وی افزود: همچنین در این میان شهر و شهروندان نیز منتفع می شود زیرا با انجام صحیح و دقیق معاینه فنی برای تمام خودروهای تهران عملا حجم زیادی از آلاینده های هوا کم خواهد شد و هوای پاک تری در شهر خواهیم داشت.

نوروزی با تاکید براینکه در بحث معاینه فنی خودروها نباید تنها شعار دهیم گفت: اکنون که معاینه فنی هم در اذهان عمومی و هم نزد مسئولان ذی ربط نهادینه شده و یک موضوع مهم ارزیابی می شود فرصت مناسبی است که قانون را تمام کمال اجرا کنیم زیرا اگر روند فعلی ادامه یابد مجددا معاینه فنی دچار رکود و بی توجهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون تنها 315 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند گفت: در سه ماهه اول سال جاری  نسبت به سه ماهه پایانی سال 87 حدود 60 درصد مراجعات به مراکز معاینه فنی کاهش داشته است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پایان گفت: به دلیل اعمال جدی قانون در مورد خودروهای فاقد معاینه فنی تعداد مراجعات به این مراکز در ماه های پایانی سال گذشته افزایش یافت اما اکنون متاسفانه تعداد مراجعات به مراکز معاینه فنی به شدت کاهش یافته است.

کد خبر 912142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha