۲۷ تیر ۱۳۸۸، ۱۷:۰۱

در مشهد عنوان شد

فتنه های اخیر هیچ نفع و ضرری برای ملت ندارد

فتنه های اخیر هیچ نفع و ضرری برای ملت  ندارد

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: فتنه های اخیر هیچ نفع و ضرری برای ملت ندارد.

به گزارش خبرگزاری  مهر در مشهد، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در نهمین دوره تکمیلی بسیج دانشجویی کشور منظور از فتنه را که چندبار در نهج البلاغه تکرار شده، ناامنیهای اجتماعی دانست و افزود: ممکن است این کلمه علاوه بر ناامنی اجتماعی، آشفتگیهای دینی، اعتقادی و اخلاقی را نیز در برگیرد.

وی افزود: در صدر اسلام میان دوستان و یاران پیامبر اسلام (ص) درگیری بود که سبب می شد انسان نتواند حق را از باطل بشناسد و گناه کار را پیدا کند و اکنون پس از گذشت یک هزار و 400 سال از تاریخ اسلام این نوع از درگیریها، اختلافات و فتنه ها وجود دارد و در حال افزایش است.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اعلام اینکه در فتنه سه گروه دخیلند، خاطر نشان کرد: گروه اول طراحان فتنه هستند، گروه دوم افرای هستند که از برپا شدن فتنه ها به منفعتهایی می رسند و گروه آخر کسانی هستند که این فتنه ها هیچ نفع و ضرری برای آنها ندارد.

وی ادامه داد: امروزه عده زیادی از مردم در گروه سوم قرار می گیرند و در واقع قربانی واقعی آنها هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری وظیفه یک انسان آگاه و تعهد را شناخت فتنه ها به شکل امروزی خواند و خاطر نشان کرد: اکنون حتی افراد هوشیار و زیرک هم فریب فتنه ها را می خورند و در همین راستا وظیفه ای که یک انسان آگاه و متعهد دارد این است که فتنه ها را در شکل امروزی آن بشناسد.

وی با بیان اینکه دشمن شناسی یکی از عوامل موثر در شناخت فتنه است، افزود: اگر دشمن را درست بشناسیم، فریب فتنه ها را نمی خوریم و همچنین در کنار این دشمن شناسی باید آگاهیهای لازم را در ارتباط با هوسهای اشخاص نیز داشته باشیم.

آیت الله مصباح یزدی در ارتباط با ولایت فقیه افزود: حتی پس از انقلاب برای بسیاری از افراد که مسئولیتی را بر عهده داشتند و اصولگرا نیز بودند ، تئوری ولایت فقیه از نظر علمی روشن نبود.

وی خاطر نشان کرد: امروزه بسیاری از افراد حتی حکم رهبری و فرمایشات ایشان را مانند حکم و مصوبات مجلس شورای اسلامی می دانند و برای اینکه حتی این حکمها را از میان ببرند و اجرا نکنند، اعتصاب و شورش راه می اندازند و آنهایی که می گفتند انتخابات باید باطل شود نیز از جمله این افراد بودند.

کد خبر 914236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha