۸ شهریور ۱۳۸۸، ۱۵:۱۹

بیانیه جنبش امل لبنان/

اقدامات متناسب با حجم جنایت ربوده شدن امام صدر انجام نشده است

اقدامات متناسب با حجم جنایت ربوده شدن امام صدر انجام نشده است

دفتر جنبش امل لبنان در تهران در بیانیه ای به مناسبت سی و یکمین سالگرد ربوده شدن رهبر شیعیان لبنان تاکید کرد که اقدامات انجام شده در مدت 30 سال گذشته برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر، متناسب با حجم این جنایت و توطئه بزرگ نبوده و به نتیجه مطلوب نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر جنبش امل لبنان در ایران در بیانیه ای به مناسبت سی و یکمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان و دو همراهش در لیبی آورده است : سی و یکمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش در لیبی درشرایطی فرا می رسد که جهان اسلام و مسئله محوری آن یعنی مسئله فلسطین و قدس شریف، آماج بدترین توطئه ها قرار گرفته است.

اکنون همه انسانها و جوامع آزاد و شرافتمند به این نتیجه رسیده اند که وحدت و مقاومت تنها راه باز پس گرفتن حقوق از دست رفته و حقظ هویت و عزت امت اسلامی است و همین امر، اهمیت حضور امام موسی صدر به عنوان بنیانگذار مقاومت در این منطقه را بیش از هر زمان دیگری نشان می دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است : آنچه مسلم است امام موسی صدر و همراهانش، میهمان دولت لیبی بوده اند و آخرین بار روز نهم شهریور 1357 به هنگام عزیمت از هتل محل اقامت برای دیدار با سرهنگ قذافی دیده شده اند و از آن تاریخ به بعد، ارتباط  آنها با جهان خارج قطع شده است.

تحقیقات انجام شده نشان داده است که آنها هرگز از خاک لیبی خارج نشده اند و دستگاه قضایی لبنان نیز براساس تحقیقات انجام شده، حکم جلب سرهنگ قذافی و شماری از مقامهای لیبیایی را به جرم ربودن رهبر بزرگی همچون امام موسی صدر و در نتیجه به خطر افکندن امنیت ملی لبنان صادر کرده است.

البته پیگیری این مسئله تا آزادی امام موسی صدرو همراهانش، مسئولیت جمهوری اسلامی ایران نیز بوده و هست، چرا که اولا  امام موسی صدر قبل از هر چیز، یک شهروند ایرانی است و ثانیا جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکزیتی که بار سنگین آرمانهای اسلامی را به دوش می کشد و پناهگاه ستمدیدگان است، نمی تواند در برابر ربوده شدن و بازداشت شخصیت بزرگی همچون امام موسی صدر بی تفاوت باشد.

درپایان این بیانیه آمده است: متاسفانه باید اعتراف کنیم که اقدامات انجام شده درمدت 30 سال گذشته چه در لبنان و چه در ایران، متناسب با حجم این جنایت و توطئه بزرگ نبوده و به نتیجه مطلوب نرسیده است. به همین دلیل اکنون در سی و یکمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر، از دولت و ملت بزرگوار ایران و نیز همه انسانهای آزاده می خواهیم که با تمام توان برای آزادی امام موسی صدر و همراهانش از سیاهچال های رژیم لیبی و بازگشت آنها به صحنه مبارزه و مقاومت اقدام کنند.

با آرزوی پیروزی امت اسلام در همه جبهه های مقاومت.

کد خبر 938739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha