۴ مهر ۱۳۸۸، ۸:۴۷

آغاز رسمی رقابت برای اسکار/

برادران کوئن با "یک مرد جدی" چشم به جوایز اسکار 2010 دارند

برادران کوئن با "یک مرد جدی" چشم به جوایز اسکار 2010 دارند

با پایان رسمی سی و چهارمین جشنواره فیلم تورنتو آغاز فصل جوایز سینمایی، رقابت فیلم‌ها و سینماگران برای حضور در میان نامزدهای هشتاد و دومین دوره مراسم اسکار کلید خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشریه اینترتینمنت ویکلی پس از پایان جشنواره فیلم تورنتو فهرستی از پنج فیلم، بازیگر و سینماگر برگزیده را از نگاه کارشناسان و منتقدان خود منتشر کرد که می‌توانند در اسکار 2010 در رشته‌های بهترین فیلم، بازیگران زن و مرد و کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی یک رقیب جدی باشند.

1. بالا در آسمان: از تمام فیلم‌هایی که در جشنواره‌های تلوراید و تورنتو امسال به نمایش درآمدند، تازه‌ترین تجربه کارگردانی جیسن ریتمن یک کمدی رمانتیک است که می‌تواند در رشته‌های بهترین فیلم و کارگردان، بهترین بازیگر مرد (جرج کلونی)، بهترین بازیگر زن مکمل (آنا کندریک و ورا فارمیگا) و بهترین فیلمنامه جایی میان نامزدهای نهایی اسکار داشته باشد.

مایکل اشتولبرگ در نمایی از فیلم سینمایی "یک مرد جدی"

2. گابوری سیدیبه: بازیگر سیاهپوست فیلم سینمایی "باارزش" با نقش‌آفرینی خیره‌کننده خود یکی از نامزدهای جدی دریافت اسکار رشته بهترین بازیگر زن است. گرچه خود فیلم لی دانیلز را هم باید نامزد اسکار بهترین فیلم دانست. در هر حال، اگر بازیگر چاق "باارزش" اسکار گرفت، بدانید که نباید چندان شگفتزده شوید.

3. کالین فیرث و جولین مور: بازیگر سرشناس بریتانیایی که هرگز نامزد اسکار نشده و مور که چهار نامزدی اسکار در کارنامه دارد، در فیلم سینمایی "یک مرد تنها" نخستین تجربه کارگردانی تام فورد چنان درخشیده‌اند که می‌توان از همین امروز نام آنها را در میان نامزدهای اسکار بازیگری دید. هاروی وینستین هم با دیدن بازی آنها ترغیب شد "مرد تنها" را پخش کند.

4. کلایو اوون: بازی در نقش اصلی "پسران بازگشته‌اند" به کارگردانی اسکات هیکس به خودی خود بازیگر بریتانیایی را بار دیگر به چهره‌ای موفق تبدیل کرده، اما نقدهای شگفت‌انگیزی که منتقدان پس از نمایش فیلم در جشنواره تورنتو نوشتند، حضور اوون را در میان نامزدهای اسکار 2010 قطعی کرده است. او یکبار برای "نزدیکتر" نامزد اسکار شده است.

5. جوئل و ایتن کوئن: دو سال پس از آنکه این دو برادر فیلمساز جوایز اسکار بهترین فیلم، کارگردان و فیلمنامه اقتباسی را با "جایی برای پیرمردها نیست" از آن خود کردند، نمایش جشنواره‌ای "یک مرد جدی" بار دیگر منتقدان سینما و طرفداران کوئن‌ها را شگفتزده کرده است؛ فیلمی که در آن خبری از ستاره‌ها هم نیست.

نکته جالب اینکه فیلم کاملا شخصی جوئل و ایتن را منتقدان و تماشاگران به یک اندازه دوست دارند و می‌پسندند. با درخشش "یک مرد جدی" از همین حالا باید دو صندلی برای این دو نابغه دنیای فیلم و سینما در کداک تیه‌تر کنار گذاشت و علاوه بر رشته‌های بهترین فیلم و کارگردان، یک نامزدی اسکار هم در رشته بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی برایشان در نظر گرفت.

کد خبر 952539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha