۲۷ مهر ۱۳۸۸، ۱۴:۴۵

مدیرکل ارشاد هرمزگان:

دغدغه مسئولان سوق دادن محتواى فعالیتهاى هنرى به دینى و مذهبى است

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامى هرمزگان گفت: مهمترین دغدغه مسئولان فرهنگى کشور را سوق دادن محتواى فعالیتهاى هنرى به سوى مسائل دینى و مذهبى است.

به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، همایون امیرزاده، ظهر دوشنبه در جمع هنرمندان ضمن بیان اصول و مبانى فرهنگ رضوى در جامعه گفت: عدم اطلاع و دانش کافى از فرهنگ دینى باعث ایجاد مشکلات و معضلات متعدد در جامعه شده و لازم است هنرمندان متعهد به عنوان معتبرترین منبع، آگاهى هاى لازم را به عموم جامعه منتقل کنند.

وى مهمترین دغدغه مسئولان فرهنگى کشور را سوق دادن محتواى فعالیتهاى هنرى به سوى مسائل دینى و مذهبى عنوان کرد و افزود: متاسفانه طى دهه هاى اخیر با تبلیغ و بسط و گسترش هنر و فرهنگ غربى در ایران عملا موجبات تضعیف فرهنگ بومى که نشات گرفته از فرهنگ دینى بوده فراهم گردیده و بسیارى از دستاوردهاى فرهنگى این سرزمین در طول این مدت از بین رفته و به فراموشى سپرده شد. 

امیرزاده تصریح کرد: فرهنگ رضوى به عنوان ناب ترین فرهنگ ولایى و منطبق با شرایط اجتماعى، سیاسى و فرهنگى ایران طى چند سال گذشته در دستور کار وزارت ارشاد قرار گرفته و هدف از ترویج آن، بازگرداندن هویت و دستاوردهاى از دست رفته دینى  و بهترین فرهنگ در تقابل با فرهنگ بیگانه است.

مدیرکل ارشاد یادآور شد: در همین مدت زمان کم، ترویج این فرهنگ ثمرات و برکات بسیارى برجاى نهاده و بسیارى از دستاوردهاى انقلاب دوباره احیاء شده است و امیدواریم با همت، تلاش و همکارى هنرمندان در تبلیغ و اشاعه این فرهنگ غنى بیش از گذشته بکوشیم.

امیرزاده گفت: سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکى رضوى (ضامن آهو) توسط جمعى از خبرنگاران نشریات و خبرگزارى هاى استان هرمزگان اطلاع رسانى مى شود.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامى هرمزگان افزود: مجمعى متشکل از 20 خبرنگار زبده روزنامه ها، نشریات، خبرگزارى هاى سراسرى، کلیه برنامه هاى سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوى را بصورت گسترده و هماهنگ در سراسر کشور اطلاع رسانى مى کنند.

وى افزود: علاوه بر این یک اکیپ از خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزارى هاى سراسرى نیز از تهران در جشنواره حضور و اطلاع رسانى مناسب برنامه هاى دهه کرامت در استان هرمزگان را برعهده خواهند داشت. 

امیرزاده خاطرنشان کرد: طى هماهنگى صورت گرفته با تمامى نشریات محلى، در دهه کرامت و به خصوص ایام برگزارى جشنواره صفحاتى را به صورت ویژه جهت ترویج و اشاعه فرهنگ رضوى و جشنواره اختصاص خواهند داد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان هرمزگان ضمن تاکید براستفاده مطلوب از ظرفیت مطبوعات و نشریات استان گفت: استان هرمزگان با داشتن بیش از 30 نشریه، هفته نامه و 40 نمایندگى روزنامه و خبرگزارى هاى سراسرى داراى ظرفیت بسیار مناسب براى اطلاع رسانى است.

کد خبر 967122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha