صومعه سرا- هشتمین جشنواره «توت فرنگی» عصر امروز با حضور مردم و مسئولان در روستای صوفیانده شهرستان صومعه سرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر ٬ بعدازظهر پنج شنبه با حضور مردم و مسئولان هشتمین جشنواره «توت فرنگی» در مرکز پرورش آن در شهرستان صومعه سرا یعنی روستای صوفیانده برگزار شد.

علیرضا مهرگان درحاشیه برگزاری این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان صومعه سرا، اظهار کرد: هرساله با شروع این ایام جشنواره ای به منظور شکرگزاری از برداشت این محصول در روستای صوفیانده برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال هشتمین جشنواره توت فرنگی در این روستا برگزار شد، افزود : هدف از برگزاری این نوع جشنواره ها  انتقال آداب و رسوم، آیین های بومی و محلی به نسل های جوان و حفظ و پاسداشت آداب و سُنن قدیمی و کهن منطقه است.

مهرگان گفت: گیلان دارای ۷۰ هکتار باغ توت‌ فرنگی است که ۲۲ هکتار آن به صومعه‌سرا تعلق دارد و با برگزاری این جشنواره در تلاش هستیم ضمن معرفی توانمندی و پتانسیل این منطقه در تولید این محصول جوانان را برای کشت توت فرنگی و همچنین توسعه کشت آن ترغیب کنیم.

مسئول نمایندگی صنایع دستی صومعه سرا با اشاره به اینکه برپایی چنین جشنواره هایی پتانسیل و ظرفیت روستاها را معرفی و سبب جذب گردشگر می شود ٬ یادآور شد: اجرای موسیقی سنتی، نمایش آیینی و کمدی، لافندبازی، کشتی گیله مردی بخشی از برنامه های این جشنواره بود.